تبریز؛

بحران آب آشامیدنی در روستاهای آذربایجان شرقی

مدیر بحران آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی گفت: بحران آب آشامیدنی در روستاهای استان جدی است و در بعضی شهرستان ها بوسیله تانکر آبرسانی انجام می شود.

بحران آب آشامیدنی در روستاهای آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛   احمد سرتیپی مدیر بحران آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از خانوده نمونه در زمینه صرفه جویی آب در ملکان گفت: کاهش شدید بارندگی و رعایت نکردن الگوی مصرف موجب شده تا روز به روز بر شدت کاهش آب های زیرزمینی اضافه شود.

وی افزود: در بعضی روستاها حتی چاه هایی به عمق 300 متر حفاری می شود که تنها 2 لیتر در ثانیه آبدهی دارد.

سرتیپی گفت: انشعابات غیرمجاز نیز یکی دیگر از معضلات و علت های تشدید بحران آب روستاهاست به طوری که افرادی فرصت طلب از طریق پشت کنتور اقدام به برداشت غیرمجاز از آب آشامیدنی می کنند.

مدیر بحران آب و فاضلاب روستایی استان با تاکید بر لزوم برخورد جدی و قانونی با متخلفان و معرفی افراد به قوه قضاییه، اظهار کرد: سال گذشته 500 انشعاب غیرمجاز قطع و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرماندار ملکان نیز گفت: متاسفانه در این شهرستان 50 درصد انشعابات آب روستایی غیرمجاز است که باید شرکت آب و فاضلاب برخورد قاطع و قانونی را انجام دهد.

محمدباقر خانی افزود: افرادی که انشعاب غیرمجاز دارند با فرصت طلبی و سود جویی اقدام به آبیاری باغچه و یا درختان خود می کنند.

وی گفت: این اقدامات خلاف، پیگرد قانونی دارد و بدون اغماض، افراد خاطی به دادگاه معرفی و حتی زندان نیز در نظر گرفته شده است.

در پایان این مراسم از خانواده محبوب حسینقلی زاده ساکن روستای آروق به عنوان خانواده کم مصرف آب، در بین ساکنان روستاهای ملکان تجلیل شد.

این خانواده 4 نفره در هر ماه بطور متوسط 7 متر مکعب آب مصرف می کنند که میانگین آن در شهرستان و استان 25متر مکعب است.

 

انتهای پیام/ش

انشعاب غیرمجاز آب  از معضلات تشدید بحران آب روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار