شیراز؛

افتتاح نخستین مرکز SCD فارس در دانشکده فنی شهید باهنر

نخستین مرکز SCD استان فارس با حضور رئیس امور آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور در محل دانشکده باهنر شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ الهیار رئیس امور آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا ۱۵ سال آینده بازار کار ایران و جهان از نیاز به نیرو‌های متخصص اشباع شده و نیاز به نیرو‌های مهارتی و تکنسین‌ها افزایش می‌یابد.


وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور محور‌هایی برای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لحاظ شده است، افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار یک دوره پنج ساله را در انتظار به سر می‌برند در حالی که این مدت انتظار برای افرادی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند زیر ۲.۵ سال است.


حشمت کوشکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این مراسم بیان کرد: مراکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان (SCD) در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، ساختاری نوین و ارتقاء یافته برای مراکز جوار دانشگاهی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.


کوشکی ادامه داد: در این مراکز براساس طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، با فراهم آوردن تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی به اجرای دوره‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و نیز تقاضا و نیاز دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پرداخته و بستر ورود آنان را به بازار کار و یا ایجاد کسب و کار مهیا می‌کند.


وی، نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بیشتر از سایر اقشار جامعه برشمرده و اظهار داشت: بافت کار آموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سطح استان به سمت تحصیل کردگان دانشگاهی تغییر یافته است.


کوشکی افتتاح این مرکز را آغازی بر ایجاد مراکز SCD در سطح استان دانست و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به زودی مراکزی را در دانشگاه‌های صنعتی شیراز، آزاد اسلامی و علوم پزشکی راه‌اندازی خواهیم کرد.
انتهای پیام/ر

افتتاح مرکز SCD برای تربیت دانشجویان مهارتی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.