درخواست حجت الاسلام ترابی از علمای اهل سنت گنبدکاووس

توقع داریم بزرگان اهل سنت زمینه حضور بانوان ترکمن در نمازجمعه را فراهم نمایند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حجت الاسلام ترابی امام جمعه گنبدکاووس در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت بزرگداشت هفته نماز جمعه گفت: جایگاه نماز جمعه باید گفتمان انقلاب اسلامی و انسجام اجتماعی را تقویت نماید و امام جمعه باید عامل اثربخش انسجام در جامعه باشد که برای تحقق آن نیاز به کمک و مشارکت مردم است که با حضور مردم معجزه انسجام اجتماعی محقق میشود.


وی با اشاره به جایگاه مطبوعات و رسانه ها در روشنگری مردم از اصحاب رسانه خواست برای رسیدن به جامعه باز که جامعه پویا و شکوفاست تلاش نمایند.

امام جمعه گنبدکاوس از تلاشها برای تشکیل مجمع خیرین جدید سلامت گنبدکاووس برای استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین خبر داد تا با استفاده از علاقه کشورهای آسیای میانه به گنبدکاووس و نهایی شدن مراحل واگذاری زمین بیمارستان 800تختخوابی گنبدکاووس توریسم درمانی شهرستان تقویت شود.

حجت الاسلام ترابی از علمای اهل سنت گنبدکاووس تقاضا نمود زمینه حضور بانوان ترکمن برای شرکت در نمازجمعه اهل سنت را فراهم کنند.

وی در ادامه با انتقاد از مدیریت کتابخانه های عمومی گلستان در خصوص موضع گیری های در رابطه با تعطیلی کتابخانه امام جعفرصادق(ع) گنبدکاووس که متعلق به مصلی نمازجمعه است افزود: این کتابخانه در گذشته صرفا به کتابخانه کنکوری تبدیل شده بود که ما بدنبال تغییر رویکرد و تبدیل آن به کتابخانه مذهبی با محوریت فرهنگ و معارف هستیم.

موضوع حجاب و عفاف یکی دیگر از محورهای سخنان حجت الاسلام ترابی بود که خاطرنشان کرد مسئله حجاب و عفاف چند وجهی است که باید همه دستگاهها و نهادها در تمام زمان ها به آن توجه ویژه ای داشته باشند و نباید در زمانهای خاص آن را نادیده بگیرند

امام جمعه گنبدکاووس در پایان مقصود مقام معظم رهبری از قرارگاه فرهنگی را خطبه های تاثیرگذار و ناظر به امور فرهنگی شهر ها بیان کرد.

 

انتهای پیام / ا

 

گردهمایی امامان جمعه گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار