آغاز انتخابات مجلس موسسان در ونزوئلا/ قتل یکی از نامزدهای انتخابات

انتخابات مجلس موسسان در سراسر ونزوئلا در میان تدابیر شدید امنیتی و با قتل یکی از نامزدهای انتخاباتی، آغاز شد.

آغاز انتخابات مجلس موسسان در ونزوئلا/ قتل یکی از نامزدهای انتخاباتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، انتخابات مجلس موسسان در سراسر ونزوئلا  در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

واجدان شرایط در این انتخابات با حضور در پای صندوق های رای 545 نماینده این مجلس که از اقشار مختلف مردم هستند را انتخاب می کنند تا این نمایندگان قانون اساسی ونزوئلا را بازنویسی و اصلاح کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا مجلس موسسان را راهی مطمئن برای از بین بردن آشوب ها و هرج و مرج در کشور عنوان کرد، اما مخالفان این مجلس را عاملی برای بقای دولت کنونی می دانند.

از ابتدای این انتخابات در شهرهای مختلف ونزوئلا از جمله پایتخت درگیری های گسترده بین پلیس و معترضان ایجاد شده که تاکنون سه نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. 

این در حالی است که دولت برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی را تا روز سه شنبه در سراسر ونزوئلا غیرقانونی اعلام کرد.

همچنین دادستانی ونزوئلا روز یکشنبه اعلام کرد یک نامزد انتخابات مجلس موسسان این کشور شنبه شب در خانه خود به ضرب گلوله کشته شد.

دادستانی افزود: گروهی به خانه خوزه فیلیکس پیندا وکیل 39 ساله در سیوداد بولیوار (جنوب شرق) حمله و چندین بار به سوی او تیراندازی کردند.

این دومین نامزد انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا است که به قتل رسیده است. خوزه لوئیز ریواس دیگر نامزد انتخاباتی نیز دهم ژوئیه در اوج تبلیغات انتخاباتی در شهر ماراکای در شمال ونزوئلا کشته شد.

مخالفان که برگزاری انتخابات عمومی را خواستارند، انتخابات مجلس موسسان را تحریم و از معرفی نامزد خودداری کردند. آنها هدف از این انتخابات را حفظ مادورو از قدرت می دانند.

نیکلاس مادورو و مجلس موسسان از حمایت قضایی و نظامی برخوردارند اما بر اساس نتایج نظرسنجی ها 80 درصد از مردم ونزوئلا با شیوه حکومت او و 72 درصد با طرح مجلس موسسان مخالفند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار