آیت الله شبستری:

دولت فقط به حرف زدن بسنده نکند

نماینده مردم آذربایجان شرقی،با اشاره به بدعهدی‌‌های مکرر آمریکا، خواستار واکنش عملی دولت، مجلس و هیئت نظارت بر برجام شد.

دولت فقط به حرف زدن بسنده نکندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محسن مجتهد شبستری،با اشاره به وضع تحریم‌‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: بررسی سوابق آمریکایی‌‌ها مشخص می‌‌کند دموکرات‌‌ها و جمهوری‌‌خواهان در هر موضوعی هم با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند، در دشمنی با ایران اختلافی ندارند.
وی افزود: مسئولین سابق آمریکا بعد از انعقاد برجام تصریح می‌‌کردند هسته‌‌ای را از کار انداختیم و اکنون نوبت محدود کردن توان موشکی ایران است، در همین راستا نیز جان‌‌کری در دی ماه سال 95 طی یادداشتی به مناسبت نزدیک شدن به روزهای پایانی حضور در کابینه آمریکا نوشت: «مذاکرات با تهران برای عقب نشاندن ایران از برنامه هسته‌‌ای به نتیجه رسید و حالا دولت بعدی آمریکا باید ضمن ادامه اعمال فشار بر ایرانی‌‌ها، برای عقب نشاندن برنامه موشکی ایران تلاش کند»
امام جمعه سابق تبریز با بیان اینکه اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر از دیگر حرف‌‌های مسئولین سابق آمریکا بود، توضیح داد: دولت جدید آمریکا با روی کار آمدن ترامپ در کنگره و مجلس سنا روز به روز بر تعداد تحریم‌‌ها اضافه می‌‌کند و در مصوبه‌‌ی اخیر نیز عنوان شده هر کس به برنامه‌‌ی موشکی ایران کمکی کند تحریم می‌‌گردد.
وی خاطرنشان ساخت: از دیگر بندهای این مصوبه تحریم سپاه به بهانه‌‌ی حمایت از تروریسم و توقیف اموال است، در بندی دیگر نیز عنوان شده وزارت امور خارجه آمریکا می‌‌تواند هر فردی را که ناقض حقوق بشر تشخیص داد، در لیست سیاه تحریم‌‌ها جای دهد.
نماینده مردم آذربایجان‌‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقدامات اخیر آمریکا و اظهارات آنان، ما را مجاب می‌‌کند عکس‌‌العمل قاطعی در برابرشان نشان دهیم، تاکید کرد: دولت‌‌مردان طی مصاحبه‌‌هایی به این موضوع واکنش نشان داده‌‌اند اما نباید صرفاً به حرف زدن بسنده شود.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری دو سال قبل فرمودند آمریکایی‌‌ها عهدشکن هستند و اکنون اعمال دشمنان این پیش‌‌بینی را تصدیق می‌‌کند، البته علی‌‌رغم این همه اتفاقات رخ داده عده‌‌ای از مسئولین می‌‌گویند نباید آمریکا را عصبانی و کاری کنیم که ایران ناقض برجام باشد، در جواب این‌‌ها باید گفت طبق وعده‌‌‌‌های فراوان قرار بود تمام تحریم‌‌ها برداشته شود و نه‌‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه تحریم‌‌های جدیدی نیز وضع شد.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری به عدم رفع تحریم‌‌های بانکی، قانونی شدن تحریم‌‌های ایسا، اعمال قانون محدودیت صدور ویزا، غارت دو میلیارد دلار از اموال ایران و سایر نقض عهدهای آمریکا اشاره و اعلام کرد: در برابر این همه بدعهدی، ما قسمت عمده‌‌ای از توان هسته‌‌ای را از دست دادیم.
وی در پایان متذکر شد: هم لازم است مجلس شورای اسلامی به‌‌جد واکنش دهد و هم دولت و هیئت محترم نظارت بر برجام؛ برنامه‌‌ی هسته‌‌ای باید تداوم یابد و سانتریفیوژهای جمع‌‌آوری شده به چرخه‌‌ی فعالیت بازگردند.

انتهای پیام/خ

باید برنامه‌‌ی هسته‌‌ای همچون سابق تداوم یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار