ذوالفقاری: طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی تهیه شد

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی تهیه شده که در این زمینه نیروی انتظامی و وزارت کشور تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

حسین ذوالفقاریبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست مشترک معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌ها و معاونین هماهنگ کننده فرماندهان انتظامی استان‌ها که صبح امروز (دوشنبه، 9 مرداد ماه) در وزارت کشور برگزار شد، گفت: سال گذشته فرماندهان انتظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار داشتند و در این دیدار رهبر انقلاب تأکید کردند که وزارت کشور در نیروی انتظامی باید از ظرفیت مردم برای ارتقا و افزایش امنیت و نظم کشور استفاده کند.

 باید از ظرفیت مردم برای تأمین امنیت کشور استفاده کرد

وی با بیان اینکه مردم ایران به امنیت خود حساس هستند، افزود: این حساسیت ظرفیت بزرگی برای ارتقای امنیت و نظم کشور محسوب می‌شود و مردم همواره در تأمین امنیت کشور به ما کمک می‌کنند بنابراین وظیفه داریم این کمک‌ها را سازماندهی کنیم.

معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی تهیه شد که در این زمینه نیروی انتظامی و وزارت کشور تلاش های زیادی کرده‌اند.

ذوالفقاری افزود:  این طرح در شورای امنیت وزارت کشور تصویب و برای اجرا ابلاغ شد، اما با انتخابات مصادف شد، نهایتا جلسه اول به ریاست وزیر کشور طی هفته‌های گذشته برگزار شد.

وی گفت: مسئولان اجرای این طرح معاونین سیاسی استانداری‌ها و معاونین هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ها هستند، در این جلسه شیوه های اجرایی کردن طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ذوالفقاری تصریح کرد: این طرح یک موضوع کوتاه مدت و مقطعی نیست و موضوع مهمی است که باید به صورت ریشه ای، در خصوص آن هم فرهنگ سازی و هم بسترسازی لازم صورت گیرد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: امروز کشور ما در برابر نا امنی های فراوانی که پیرامون آن وجود دارد از فضای امن و مناسبی برخوردار است که این فضا نتیجه همکاری، هوشیاری و مشارکت مردم در امر تامین امنیت است.

باید همه توان خود را برای برقراری امنیت در کشورمان به کار بگیریم

ذوالفقاری ادامه داد: باید همه توان خود را برای برقراری امنیت در کشورمان به کار بگیریم. خوشبختانه در شورای امنیت کشور هماهنگی خوبی برای ارتقای امنیت و معیشت مردم وجود دارد و وزارت کشور و وزیر کشور هم اهمیت خاصی برای حمایت از نیروی انتظامی قائل هستند.

ذوالفقاری ادامه داد: نقش مردم در تأمین امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است اما توسعه نیروی انتظامی متناسب با انتظارات عمل نکرده است بر این اساس باید نقاط ضعف را شناسایی کرد و پیش از آن که چالش‌های زیادی به وجود بیاید به درستی در مسیر مورد نظر حرکت کنیم.

معاون امنیتی وزیر کشور خاطرنشان کرد: به دنبال ‌حادثه تروریستی که در تهران رخ داد مردم اعلام آمادگی خود را برای همکاری با مسئولان اعلام کردند و به دنبال آن بودند که چطور می‌توانند در جهت تأمین امنیت کشورمان گام بردارند حال که مردم مشتاق و علاقمند به همکاری هستند باید به این امر توجه جدی کرد.

اقتدار نیروی انتظامی به دلیل کارکردش باید حفظ شود

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: اقتدار نیروی انتظامی به دلیل کارکردش باید حفظ شود نباید این گونه تصور کرد که مردم کلانتری بسازند تا نیروی انتظامی کار و فعالیت خود را آغاز کند معتقدم باید جلسات و نشست‌هایی به صورت منظم برگزار شود و معاونان سیاسی و امنیتی استانداران از پتانسیل‌های موجود استفاده کنند.

معاون امنیتی وزیر کشور اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 100 هزار نگهبان محلات در کشور فعالیت دارند که معمولا مقابل شرکت‌ها، پارکینگ‌ها و... فعالیت می‌کنند البته تعیین صلاحیت، آموزش و ارتباط آنها با نیروی انتظامی می‌تواند در بستر امور امنیتی قرار بگیرد و در پایان سال هم گزارش عملکرد آنها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
به نظر من هر کسی که تعهد داده مسئوله
آخرین اخبار