اراک؛

بررسی مشکل صنایع بزرگ اراک در تهران

مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی در جلسه اعضاء کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مشکلات شرکت‌های واگن پارس، آذرآب، ماشین سازی و هپکو درجلسه‌ای در تهران با حضور اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و اعضای کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد.

حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: این جلسه  به منظور پیگیری و رفع مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و ۴ ساعت طول کشید.


حاجی پور افزود: در این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، امور مالیاتی، بانک‌های عامل نظیر بانک ملی، صادرات، تجارت، اقتصاد نوین و مدیران شرکت‌های واگن پارس، آذراب، و هپکو در باره رفع برخی مشکلات و موانع تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

وی اضافه کرد: در جلسه پیگیری و رفع مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی نسبت به واردات ماشین آلات دسته دوم به کشور تذکر داده شد و مقررگردید تعرفه‌های ورود این ماشین آلات به کشور ممنوع شود ویا تعرفه آن افزایش یابد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به تفاهمنامه خرید ۳ هزار دستگاه ماشین آلات از شرکت هپکو توسط همیاری شهرداری‌ها ادامه داد: این تفاهمنامه امضا شده و در صورت تامین اعتبار اجرایی می‌شود.

حاجی پور ئیس  یک ماه قبل هم در تاریخ 12 تیر 96   گفت: درکارگروه ملی جلسات متعددی با حضور وزیر صنعت تشکیل شد و مصوبات خوبی هم برای رفع مشکلات واحد های تولیدی بزرگ استان مرکزی  اتخاذ شد .

وی دراین تاریخ واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی را از عمده مشکلات  استان مرکزی   عنوان کرد  و گفت : متاسفانه عملکرد خوبی در این حوزه صورت نگرفته و مشکلاتی برای واحد های بزرگ صنعتی این استان به وجود آورده است.

مسئولان استان مرکزی  در ۲۹ دیماه ۹۵ هم درجلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مشکلات صنایع استان را بررسی کردند.

استان مرکزی قطب دوم کشور در  صنایع مادر  است که مدتیست که برخی صنایع این استان با مشکلات متعدد  دست و پنجه نرم می کنند.

انتهای پیام / ج

بررسی مشکلات صنایع استان مرکزی درکارگروه ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.