مستند «کودکی فراموش شده» مستندی استثنائی است

رضا فرهمند از مستندی گفت که روایت و چارچوبی جهانی دارد.

مستند «کودکی فراموش شده» مستندی استثنائی استرضا فرهمند مستندساز در خصوص جدیدترین فعالیت خود به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نسخه نهایی مستند «کودکی فراموش شده» که احتمال تغییر نام آن وجود دارد، آماده است. آن را برای حضور در جشن خانه سینما فرستادیم و قصد حضور در جشنواره سینما حقیقت را هم خواهیم داشت.

وی افزود: این مستند با درجه رئالیته بالا است و طبق مستندات در دو امر بدون رقیب در تاریخ مستند ایران خواهد بود. 

وی ادامه داد: اول اینکه قصه آن که به کودکان مهاجر سوری، عراقی، افغان و لبنانی می پردازد که مهاجرتشان پس از رسیدن به کشور ترکیه، شروع و به اروپا ختم می‌شود. در این فاصله به آنها آموزش تصویربرداری داده می‌شود. دومین نکته اینکه، خودشان این سفر را روایت می‌کنند سفری که تفریحی نیست؛ بلکه یک مهاجرت قلمداد می‌شود و نکته دیگر اینکه کودکان میزبان اروپایی نیز ورود آن ها را روایت می کنند.

وی اضافه کرد: این کودکان ضمن آموزش و یادگیری تصویربرداری از یک اتفاق سخت و واقعی باید روایت درستی هم داشته باشند. این نوع کار در تاریخ مستند ایران نبوده که می‌تواند موفقیتی برای سینمای مستند باشد. 

این مستند ساز اذعان داشت:ما می توانیم به حوزه برون مرزی بپردازیم و این مهمترین نکته ای است که در مورد این فیلم وجود دارد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار