فرماندار زاهدان:

راه اندازی اولین «کاروان محله‌ای نشاط و سلامت»در زاهدان

فرماندار زاهدان گفت: اولین کاروان محله‌ای نشاط و سلامت با هدف ایجاد نشاط گروهی و افزایش مشارکت شهروندان حاشیه شهر در امر خودمراقبتی در هفته دولت امسال در مناطق حاشیه شهر زاهدان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زاهدان؛ مجتبی خانجانی فرماندار زاهدان صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان زاهدان، اداره ورزش و جوانان شهرستان زاهدان را مکلف به راه‌اندازی اولین کاروان محله‌ای نشاط و سلامت در مناطق حاشیه شهر کرد و اظهار داشت: این کاروان که با هدف ایجاد نشاط گروهی و افزایش مشارکت شهروندان حاشیه شهر در امر خودمراقبتی راه‌اندازی می‌شود، باید در هفته دولت، فعالیت خود را آغاز کند.

خانجانی بیان کرد: در راستای ایجاد کاروان نشاط و سلامت، تمام دستگاه‌های شهرستان موظف به همکاری و ارائه خدمت برای هر چه باشکوه‌تر شدن برگزار شدن برنامه‌های محوری این کاروان هستند. دستگاه‌ها باید در جهت افزایش هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه ها و بهتر برگزار شدن این کاروان از اجرای برنامه‌های انفرادی پرهیز کنند.

فرماندار زاهدان از اداره ورزش و جوانان خواست تولیت این کاروان را به سپاه و بسیج واگذار کند و با همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی، تشکل‌های مردم نهاد و مرکز بهداشت برنامه‌های متنوعی‌ای را در تمام محله‌های حاشیه شهر برگزار کنند.

خانجانی گفت: انجام ورزش‌های گروهی، برگزاری اردوهای خارج از شهرستان برای آشنایی با فرهنگ و هنرهای سایر شهرستان‌ها و استان‌ها، انجام چکاپ و آزمایش‌های روتین از شهروندان، برگزاری کلاس‌های تقویتی، هنری و ورزشی و سلامت‌محور برای تمام کودکان، نوجوانان و جوانان و برگزاری مراسم رقص شمشیر و آوازخوانی محلی از جمله برنامه‌هایی باشد که در غالب فعایت‌های این کاروان در حاشیه شهر گنجانده می‌شود.

فرماندار زاهدان تصریح کرد: امروز باید با تاسف متذکر شد که سن اعتیاد به مواد مخدر به 12 و 13 سال رسیده که این می‌تواند آغاز یک بحران را برای ما رقم بزند، بنابراین برگزاری چنین مراسم‌های تفریحی، شاد و آموزشی در حاشیه شهر می‌تواند مانع از گرایش نوجوانان به سمت اعتیاد شود.

وی به برگزاری اردوهای خارج از شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوها می‌تواند تاثیر بسیاری بر رشد فرهنگ، هنر، آموزش و سلامت روح و جسم نوجوانان و جوانان حاشیه شهر بگذارد بنابراین این برنامه حتماً در این کاروان انجام شود. از مکان‌های تفریحی متعلق به دستگاه‌ها برای برگزاری اردوهای یک روزه درون شهری استفاده کنید و ترتیبی اتخاذ کنید تا جشنواره بادبادک‌ها هم در راستای ایجاد فضای شاد و تعامل‌های بیشتر اجتماعی در پایان هر هفته برگزار شود.

خانجانی افزود: در امر اجرای این کاروان، از هیچ دستگاهی کمک مالی دریافت نمی‌شود و همکاری دستگاههای باید در راستای کمک‌های مددی متناسب با کارکرد اداره باشد.

انتهای پیام/ع

جلسه ستاد ساماندهی جوانان زاهدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.