انتشار بیش از 20 هزار ایمیل متعلق به ستاد انتخاباتی امانوئل مکرون

وب‌سایت ویکی‌لیکس بیش از 20 هزار ایمیل متعلق به ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور فرانسه را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلگراف، بیش از 20 هزار ایمیل متعلق به ستاد انتخاباتی امانوئل مکرون – رئیس جمهور فرانسه – از جانب ویکی لیکس منتشر شده است.

این وب‌سایت که به ارسال و افشای اسناد می‌پردازد، روز دوشنبه این ایمیل‌ها را منتشر کرد. این اقدام سه ماه پس از هک شدن ایمیل‌های ستاد انتخاباتی مکرون صورت گرفته است.

ویکی لیکس که بیشتر به انتشار بسیاری از گزارش‌های سازمان‌های جاسوسی آمریکا معروف است، اعلام کرد این ایمیل‌ها در بازه زمانی ماه مارس 2009 تا 24 آوریل سال 2017 میلادی رد و بدل شده اند.

این سازمان اعلام کرد مشخص شده است از این میان، 21 هزار و 75 ایمیل از میان این ایمیل‌ها به طور قطع مربوط به این ستاد انتخاباتی بوده اند. با این‌حال، 50 هزار و 733 ایمیل دیگر وجود دارند که مشخص نیست به این ستاد مربوط بوده اند یا خیر.

در کل، 71 هزار و 848 ایمیل، 26 هزار و پانصد و شش فایل الصاقی و چهار هزار و چهارصد و نود و سه ارسال کننده مجزا در افشای اخیر این وب‌سایت مشاهده شده اند.

ستاد مکرون اعلام کرد در روز 5 ماه مه و چند روز پیش از پیروزی وی در مقابل مارین لوپن – نامزد راست‌گرای افراطی در انتخابات اخیر فرانسه – ایمیل‌های این نهاد هک شده بود.

پیشتر این ستاد انتخاباتی به منافع روسیه در هک کردن این ایمیل‌ها اشاره کرده بود. پژوهشگران امنیت سایبری نیز این حمله را به گروهی موسوم به «اِی پی تی 28» نسبت داده بودند که گفته می‌شود در سال گذشته میلادی، ایمیل متعلق به ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها را هک کرده بود.

با این‌حال، روسیه این مسئله را رد کرد. رئیس آژانس امنیت سایبری فرانسه نیز اعلام کرد هیچ مدرکی دال بر دخالت روسیه در این حمله در دست نیست. روز دوشنبه، ویکی لیکس با انتشار این ایمیل‌ها، به اظهارات این مقام اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

ایمیل‌های ستاد انتخاباتی مکرون منتشر شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار