ادویه هایی برای کاهش قند خون و درمان دیابت/اینفوگرافیک

مصرف روزانه دارچین به تنظیم قندخون و همچنین قند پلاسما کمک می‌کند و مصرف آن برای دیابتی‌ها که باید شاخص گلایسمی خود را کنترل کنند توصیه می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیابت اختلالی در عملکرد پانکراس و متابولیسم کربوهیدرات هاست که با مقادیر بالای قند خون و وجود قند در ادرار تشخیص داده می‌شود. علل مختلفی همانند وراثت، سن، چاقی، رژیم غذایی، جنس، شیوه زندگی و انواع استرس‌ها می‌توانند از علل ابتلا به دیابت باشند.

کاپسایسین موجود در فلفل به بهبود عملکرد عروق خونی کمک می‌کند و می‌تواند سطح فشار خون را طبیعی کند. این ماده به حفظ جریان خون در سراسر بدن، به‌ویژه دست‌ها و پاها که ممکن است به‌ دلیل قندخون بالا دچار مشکل شده باشند، کمک می‌کند. کاپسایسین یک مسکن موضعی نیز است و کرم‌های حاوی کاپسایسین درد ناشی از نوروپاتی دیابتی (علائم عصبی و گزگز) را تسکین می‌دهد. این ترکیب دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است.

دارچین منجر به افزایش سوخت‌ و ساز قند در درون سلول شده و به کاهش سطوح قندخون کمک می‌کند. به‌علاوه، دارچین برای کاهش سطوح کلسترول بالا که اصولاً مشکل دیگر همراه با دیابت است، عالی است. مصرف روزانه دارچین به تنظیم قندخون و همچنین قند پلاسما کمک می‌کند و مصرف آن برای دیابتی‌ها که باید شاخص گلایسمی خود را کنترل کنند توصیه می شود.

 

ادویه هایی برای افراد دیابتی+ اینفوگرافیک

 انتهای پیام/

چگونه قند خون را کاهش دهیم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار