واشنگتن: کره شمالی قادر است بیشتر نقاط آمریکا را هدف قرار دهد

دو مقام آمریکایی اعتراف کردند کره شمالی این توانایی را دارد که بیشتر نقاط آمریکا را هدف قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن نوشت: دو مقام آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفتند آزمایش موشک بالستیک قاره پیما اخیر کره شمالی نشان داده پیونگ یانگ اکنون ممکن است قادر باشد اکثر بخش های آمریکا را هدف قرار دهد.
 
این دو مقام اطلاعاتی آمریکا تصریح کردند کیم جونگ اون به دنبال ساخت یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است تا از این طریق بتواند از هرگونه حمله به کشورش جلوگیری کند و مشروعیت بین المللی پیدا کند. کیم جونگ اون نمی خواهد به آمریکا یا متحدانش حمله کند زیرا می داند چنین کاری خودکشی خواهد بود.
 
کره شمالی روز شنبه اعلام کرد یک آزمایش موشکی بالستیک قاره پیما دیگر را با موفقیت انجام داده است، آزمایشی که ثابت کرد کره شمالی قادر است خاک آمریکا را هدف قرار دهد.
 
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اظهارنظر درباره این ارزیابی از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی خودداری کرده است. این در حالی است که حتی پنتاگون نیز اذعان کرده است آزمایش موشکی جدید کره شمالی بیشتری مسافتی را به نمایش گذاشت که موشک های این کشور تاکنون طی کرده اند.
 
جف دیویس سخنگوی پنتاگون گفت: جزئیات ارزیابی ما به دلایلی که امیدوارم درک کنید محرمانه است.  با این حال وی در کنفرانسی خبری اذعان کرد این موشک می تواند دست‌کم مسافتی 5500 کیلومتری را طی کند و این حداقل بردی است که پنتاگون برای موشک های بالستیک قاره پیما در نظر می گیرد.
 
انتهای پیام/  

توانایی کره شمالی در هدف قرار دادن بیشتر مناطق آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار