افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر با حضور وزیر بهداشت

بیمارستان بزرگ ۲۳۵ تختخوابی الغدیر ابهر با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛بیمارستان الغدیر ابهر با 235 تخت بیمارستانی در شش طبقه و صرف اعتبار 820 میلیارد ریال افتتاح شد.

ساخت این بیمارستان از خرداد سال ۱۳۸۷ شروع شده بود.

این بیمارستان مجهز به درمانگاه های تخصصی است.

با افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر ۳۸۰ نفر در بخش های مختلف آن مشغول به کار خواهند شد.

سند درمان کشور تا ماه آینده ابلاغ می‌شود

سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاری، با بیان اینکه ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور کمبود داریم، افزود: برای تامین سرانه مورد نیاز تخت های بیمارستانی باید به بخش خصوصی نیز تکیه کنیم و بخشی از نیار موجود کشور را باید توسط بخش خصوصی تامین کنیم.

وی ادامه داد: با اعلام سند درمان کشور برنامه این بخش تا سال ۱۴۰۴ مشخص می شود و این سند وضعیت تخت های بیمارستانی در هر دو بخش دولتی و خصوصی و همچنین نیاز کشور با مشخصات دقیق به تفکیک شهرستانی و استانی را تعیین می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی یک ماه آتی تلاش داریم سند درمان کشور را اعلام کنیم .

قاضی زاده افزود: باید زمینه لازم برای حضور بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان کشور فراهم و جلب اعتماد بخش خصوصی و ایجاد شرایط لازم باید ایجاد شود که در این راستا مقدمات لازم فراهم شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز امیدواری نسبت به رویکرد مثبت دولت دوازدهم در خصوص حوزه بهداشت و درمان، گفت: شخص رئیس جمهور متعهد شده اند که این بخش جزو اولویت های مهم کشور باشد، داشتن نظام سلامت کارآمد حق مردم است که باید به آن دست پیدا کرد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: دسترسی به خدمات عادلانه و کیفیت مطلوب خدمات یکی از اهداف این طرح است و طرح تحول نظام سلامت مطابق با آرمان های انقلاب اسلامی و وعده های داده شده در این بخش بوده و باید استمرار پیدا کند.

وی انجام طرح تحول سلامت را و قضاوت در خصوص آن را نیازمند زمان دانست و افزود: طرح تحول سلامت را نمی‌توان در یک دوره قضاوت کرد و بسیاری از کارهای زیربنایی فعلی برای کاهش بیماری و ارتقای دانش مردم در خصوص بیماری ها در دوره بلندمدت نمود خواهد داشت.

انتهای پیام /س

افتتاح بیمارستان الغدیر ابهربا حضور وزیر بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.