فیصل مقداد: رژیم صهیونیستی بیشترین سود را از نابودی سوریه می‌برد

معاون وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بیشترین سود را از نابودی سوریه می برد گفت کشورش آماده است همه امکانات لازم را در اختیار ارتش لبنان در نبرد با داعش قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان ، فیصل مقداد ، معاون وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه‌ای- که مشروح آن فردا چهارشنبه منتشر خواهد شد- با تأکید بر اینکه بین سوریه و مقاومت ملی لبنان لحظه به لحظه هماهنگی وجود دارد گفت جنگ با تروریسم به موافقت و چراغ سبز کسی نیاز ندارد زیرا در سطح بین المللی ، منطقه‌ای و در لبنان یا سوریه موضوع مشروعی است.


وی تصریح کرد افکار عمومی جهان به استثنای برخی کشورها که در جنگ با برخی نیروهای وابسته به تروریسم محافظه کاری می کنند، برای حمایت از هرگونه اقدامی علیه تروریسم آمادگی پیدا کرده است.


فیصل مقداد توصیه کرد این کشورها و نیروهای مرتبط با آنها خط مشی خود را تغییر دهند زیرا جنبش مبارزه با تروریسم آنان را له خواهد کرد و از روی افکار خشونت آمیز آنها که در خدمت تروریسم است و از آن بهره برداری می کنند ، عبور خواهد کرد. 


معاون وزیر خارجه سوریه درباره نبرد آینده با داعش در منطقه القاع و رأس بعلبک لبنان بر لزوم قرار دادن همه امکانات در اختیار ارتش لبنان در صورتیکه بخواهد وارد این نبرد شود تأکید کرد و گفت آنهایی که به مبارزه ارتش لبنان با تروریسم اعتراض می کنند همانهایی هستند که به مبارزه با تروریسم در سوریه اعتراض دارند.


فیصل مقداد گفت با دیدن رزمندگان (حزب الله) که عکسهای شهدای ارتش لبنان را که به همه لبنانی‌ها تعلق دارند به اهتزاز در آورده اند، احساس سرافرازی می کند.


وی تصریح کرد به وجود اتفاق نظر مردمی در میان اعراب و حمایت آنان از مقاومت و اقدامات مقاومت، نیز افتخار می کند.


معاون وزیر خارجه سوریه گفت معتقد است همه کشورهای عربی مایلند این چنین مقاومتهایی برای نابودی تروریسم داشته باشند تا در صورت نیاز از آن بهره بگیرند.


فیصل مقداد با استقبال شدید از مواضع میشل عون رئیس جمهور لبنان و اتفاق نظر ملی و مردمی در این کشور از هرگونه هماهنگی در عالی ترین سطوح آن ، برای کار مشترک با سوریه استقبال کرد.


این مقام سوری خطوط قرمز سوریه را در خصوص مخالفت با هرگونه حضور نظامی در خاک این کشور به جز در صورت موافقت دولت سوریه ترسیم کرد و مشروعیت ائتلاف به فرماندهی آمریکا را که غیرنظامیان و زیرساختهای سوریه را هدف قرار داده است ،زیر سئوال برد.


فیصل مقداد گفت اسرائیل با تعامل با نظامهای مرتجع عربی ، بیشترین سود را در نابودی سوریه و ریختن خون مردم این کشور می برد و این یکی از بزرگترین خطوط قرمز سوریه است.


معاون وزیر خارجه سوریه افزود سازمان ملل متحد که همواره از رژیم اسرائیل حمایت و جانبداری کرده است برای نخستین بار گزارشهایی درباره ورود تسلیحات «اسرائیلی» به سوریه منتشر و وجود تماسها بین تروریستها و فرماندهان نظامی صهیونیست و حمله به برخی مواضع در داخل سوریه را برای خدمت به تروریستها برملا کرد. 


از طرف دیگر مقداد تأکید کرد آمریکا پرونده شیمیایی را در سوریه نبسته است تا از آن برای باج خواهی از دولت سوریه بهره برداری کند و کسانی هستند که حقیقت رخ داده در خان شیخون در استان ادلب را وارونه نشان می دهند و با فرستادن هیئت حقیقت‌یاب به آنجا با وجود آنکه می توانند چنین کاری بکنند مخالفت می کنند چرا که آنان با این گروههای تروریستی مستقر در کشورهای حامی تروریسم  ارتباط دارند. 


معاون وزیر خارجه سوریه افزود از طرف دیگر شهروندان سوری ساکن خان شیخون، نمونه هایی از خاک هدف قرار گرفته را به دولت سوریه رسانده‌اند و دولت اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد تروریستها حفره‌ای را که در نتیجه حمله به وجود آمده بود پر کرده اند تا بر حقایقی که آنها را محکوم می کند ، سرپوش بگذارند.

 

انتهای پیام/

انتقاد معاون وزیر خارجه سوریه از مواضع برخی کشورها در قبال مبارزه با تروریسم 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار