اصفهان؛

اختصاص 330میلیارد ریال به پروژه جاده دامنه - خوانسار - گلپایگان

استاندار اصفهان از اختصاص 330 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از پروژه تکمیل و بهره برداری از پروژه دو خطه شدن جاده دامنه - خوانسار - گلپایگان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که در خوانسار برگزار شد، افزود: جاده دامنه - خوانسار -گلپایگان، اصلی ترین پروژه راهسازی شهرستان خوانسار است.
'

استاندار اصفهان درباره طرح در دست اجرای تونل در مسیر خوانسار - بوئین و میاندشت افزود: روند اجرای این پروژه به دلیل محدودیت منابع مالی به کندی پیش می رود و باید هرچه زودتر در جهت ایمن سازی و لاینینگ آن اقدام شد.

استاندار اصفهان همچنین کمبود نقدینگی را مهمترین مشکل صنعت در شهرستان های خوانسار وگلپایگان بیان کرد و افزود: واحدهای صنعتی خوانسار و گلپایگان که با کمبود نقدینگی مواجه هستند باید در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 16 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی شهرستان گلپایگان پرداخت شد، افزود: امسال نیز برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی گلپایگان جهت جبران کمبود نقدینگی این واحدها آمادگی داریم.
بیش از 200 واحد صنعتی در شهرستانهای خوانسار و گلپایگان فعالیت دارند.

استاندار اصفهان افزود: خوشبختانه شهرستان های خوانسار و گلپایگان از لحاظ شهرک های صنعتی از وضعیت خوبی برخوردارند و در صنایع خودروسازی و ساخت قطعات یدکی جایگاه ویژه ای دارند.

زرگرپور با اشاره به اینکه در شهرک های صنعتی شهرستان های خوانسار و گلپایگان برخی افراد، زمین هایی را در اختیار گرفته اند اما برای راه اندازی واحد های تولیدی اقدام مثبتی انجام نداده اند، گفت: در حالیکه برای استفاده از این زمین ها متقاضی وجود دارد.

وی تصریح کرد: راهکاری پیش بینی شده تا افرادی که در شهرک های صنعتی زمین هایی را در اختیار گرفته اما فعالیتی برای راه اندازی واحدهای تولیدی انجام نداده اند و یا سوله های بدون استفاده در اختیار دارند، زمین های خود را باز پس دهند و این زمین ها در اختیار سرمایه گذاران متقاضی قرار گیرد.
شهرستان گلپایگان دارای سه شهرک صنعتی و شهرستان خوانسار دارای 2 شهرک صنعتی است.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به جایگاه بالای کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان های خوانسار و گلپایگان افزود: امسال منابع مالی خوبی برای ایجاد شبکه های آبرسانی تحت فشار به استان اصفهان اختصاص یافته است که با استفاده از این منابع می توان پروژه های خوبی را در بخش کشاورزی شهرستان خوانسار و گلپایگان اجرا و مشکلات کشاورزان این دو شهرستان را برطرف کرد.

وی، آمادگی مدیریت استان برای ایجاد و راه اندازی گلخانه ای بزرگ و پیشرفته در این دو شهرستان را اعلام کرد.

زرگرپور با اشاره به اینکه شهرستان های خوانسار و گلپایگان برای توسعه از ظرفیت بالایی برخوردارند، افزود: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی کمک کنند تا بتوانیم منابع خوبی را برای توسعه این دو شهرستان در اختیار بگیریم.

وی همچنین درباره احداث مجتمع فرهنگی در شهرستان خوانسار نیز گفت: مقرر شده تا برای احداث این مجتمع قطعه زمینی در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.