تبریز؛

بیماری تب کریمه کنگو دراستان مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در جلسه معارفه سرپرست جدید اداره دامپزشکی بستان آباد گفت: واکسیناسیون تب برفکی در گاوداریهای صنعتی استان از اول تیر آغازشده و تاکنون بیش از 188 هزاردام سنگین دراستان دربرابر این بیماری واکسینه شده اند.

وی در ادامه از راه اندازی سیستم پیش سرد در کشتارگاههای سراسر استان خبر داد و گفت: اتاق سیستم پیش سرد باعث می شود بیماریهای شناخته شده در گوشت قبل از رسیدن به بازارمصرف ازبین برود.

بهداد درادامه کاهش میزان ابتلا به تب مالت دراستان را یادآورشد وادامه داد: درسال 94 تعدادابتلایان به بیماری تب مالت دراستان بیش از 13 هزار نفربود که درسال95 به 900 نفرکاهش یافته است.

وی افزود:در سطح استان آذربایجان شرقی 12 واحد کشتارگاه دام مورد تایید دامپزشکی در حال فعالیت است. 3 کشتارگاه صنعتی بوده و 9 کشتارگاه غیر صنعتی برخوردار (مجهز سیستم پیش سرد و ریل خط کشتار) می باشد.

وی گفت:بیش از 80 درصد گوشت مصرفی سطح استان در کشتارگاه های صنعتی استان تولید و توزیع می گردد.

شکوهی فرماندار بستان آباد هم در این جلسه ضرورت توجه به آموزش دامداران را یادآورشد وگفت:باتوجه به نقش دامداری در معیشت واقتصاد جامعه بویژه روستاییان، باید آموزش شیوه ها ی نوین ومقابله باتهدیدات و بیماریها نیز به دامداران جدی گرفته شده و بصورت مداوم انجام گیرد.

شکوهی همچنین تسریع در حل مشکلات و نواقص کشتارگاه بستان آباد راخواستارشد وگفت: باتوجه به ظرفیتهای موجود درشهرستان توسعه کشتارگاه ضروریست و مادراین زمینه از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت میکنیم.

درپایان این جلسه دکتر فداحسینی بعنون سرپرست جدید اداره دامپزشکی بستان آباد منصوب و اززحمات دکتر مقدم تقدیرشد.

 

انتهای پیام/ش

توزیع بیش از 80 درصد گوشت مصرفی سطح استان در کشتارگاه های صنعتی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار