شورای ولایتی لوگر و مقامات محلی میدان وردک می‌گویند که طالبان با استفاده از تاکتیک جدید در جنگ، شاهراه‌های بزرگ را بسته کرده و باعث ایجاد ترس برای مردم می‌گردند.

وزارت دفاع افغانستان: تأمین امنیت شاهراه‌ها در اولویت ماست/ مسدود کردن شاهراه ها تاکتیک جنگی طالبانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر غیرت رئیس شورای ولایتی لوگر اظهار داشت که نیرو‌های امنیتی باید توجه خاص برای تأمین امنیت شاهراه‌ها کنند.

وی افزود: در این اواخر وضعیت امنیتی لوگر خراب شده، دو روز پیش بالای کاروان موتر حامل رئیس امنیت ملی حمله شد و برای یک ساعت شاهراه کابل-لوگر به روی ترافیک بسته شد و همچنان در ماه رمضان طالبان به سرک‌ها می برآمدند.

وزارت دفاع افغانستان مسدود شدن برخی شاهراه‌ها از سوی مخالفان مسلح را می‌پذیرد.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت می‌گوید که تأمین امنیت شاهراه‌های بزرگ در اولویت کاری‌شان قرار دارد و در این زمینه گزمه‌های شان را افزایش داده‌اند.

 دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفت :”گاه‌گاهی طالبان مسلح به چهره دزدها میان دو پوسته‌ها می‌برایند، پوسته‌های ما که در آغاز سرک است و تأمین امنیت می‌کنند تلاش دارند تا گزمه‌ها را زیاد کنند و جلو فعالیت مخالفان مسلح را بگیرند، زیرا تأمین امنیت شاهراه‌ها در اولویت ماست.”

وی بیان داشت: در نتیجۀ درگیری به طالبان مسلح در منطقۀ ولسوالی سید آباد میدان وردک که از سوی آنان مسدود شده، تلفات سنگین وارد کرده‌اند.

 رئیس شورای ولایتی لوگر اظهار داشت: زمانی‌که سرک از سوی طالبان مسلح بسته می‌شود، مردم عام را به اتهام همکاری با دولت با خود می‌برند و از سرنوشت آنان کسی اطلاع ندارد.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.