اصفهان؛

اصفهان با بیش از 17 هزار طلبه رتبه سوم کشور را دارد

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان گفت: اصفهان با دارا بودن 17 هزار طلبه، سومین استان کشور از لحاظ جمعیتی است که از این میان 10 هزار و 200 طلبه برادر و 6 هزار و 500 طلبه خواهر وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمود پاک‌نژاد امروز در مراسم افتتاح کانون‌های خادمان رضوی استان اصفهان اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان نهادی حمایتگر است که با سیاست‌گذاری کلان و تلاش در جهت تأمین نیازهای اساسی زیستی و فرهنگی روحانیون و خانواده‌های آن‌ها زمینه تحقق بهتر رسالت آن‌ها را فراهم می‌کند.

وی افزود: هویت حوزوی، حفظ کرامت انسانی و رعایت شئون طلبگی و عدالت‌محوری از جمله مأموریت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اصفهان با دارا بودن 17 هزار طلبه، سومین استان کشور از لحاظ جمعیتی است که از این  میان 10 هزار و 200 طلبه برادر و 6 هزار و 500 طلبه خواهر وجود دارد و 7 هزار و 500 نفر از طلاب برادر متأهل و 2 هزار و 700 نفر مجرد هستند، از بین خواهران هم حدود 5 هزار نفر متأهل و هزار و 490 نفر مجرد هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع با احتساب خانواده طلاب نزدیک 38 هزار و 200 نفر تحت پوشش خدمات این مرکز هستند، یادآور شد: 9 هزار و 100 نفر از طلاب تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که تنها 500 نفر آن‌ها را طلاب خواهر که جزو اساتید هستند، تشکیل می‌دهند که بیشترین هزینه را برای این مرکز داشته است و ماهانه یک میلیارد و 550 میلیون تومان را شامل می‌شود که در یک سال رقمی بالغ بر 18 میلیارد تومان خواهد شد.

پاک‌نژاد با اشاره به اینکه بازدهی خدمات تأمین اجتماعی درازمدت خواهد بود، خاطرنشان کرد: هزینه امروز بیش از مباحث درمانی برای راحتی طلاب بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی خواهد بود.

وی اضافه کرد: وام ازدواجی که به طلاب برادر تعلق می‌گیرد 5 میلیون تومان و برای طلاب خواهر تا سقف 2 میلیون تومان است که ثبت نام آن از طریق سامانه سخا امکان‌پذیر خواهد بود، در سال گذشته هزار و 800 فقره وام پرداخت کردیم که رقمی بالغ بر 5 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: بیمه تکمیلی برای طلاب هم برای سال ششم تمدید قرارداد شده است و هزینه‌های مازاد بر دفترچه را تقبل می‌کند، برای اعمال جراحی و هزینه‌های بیمارستانی تا سقف 70 میلیون تومان قابلیت استفاده دارد.

وی با اشاره به خدمات بیمه تکمیلی یادآور شد: خدمات دندان‌پزشکی و درمان نازایی از خدمات این بیمه است، بیمه عمر هم برای طلاب قابل اجراست که سقف آن 8 میلیون تومان است.

پاک‌نژاد اذعان کرد: پرداخت مستمری به معمرین حوزه یعنی روحانیونی که بالای 60 سال داشته‌اند، پرداخت به خانواده محرومان و از کار افتادگانی که دیگر قادر به فعالیت نیستند از دیگر تسهیلات مرکز خدمات حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از ابتدای تیرماه مبلغ مستمری از 300 تا 500 هزار تومان دو برابر شده است و اکنون بیش از 860 نفر تحت پوشش مستمری قرار دارند که مبلغی بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال گذشته به این تعداد پرداخت شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان به پایش سلامت طلاب هم اشاره کرد و گفت: سالانه حداقل یک بار اساتید حوزه علمیه مورد معاینه قرار می‌گیرند و اگر زمینه ابتلا به بیماری داشته باشند مورد مساعدت قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: چکاپ طلاب جدیدالورود هم از جمله دیگر خدماتی است که به تازگی صورت گرفته و نیاز است تا طلاب برای تکمیل پرونده سلامت خود به سایت حوزه نیز مراجعه کنند.

پاک‌نژاد به هدیه تولد فرزند طلاب هم اشاره کرد و افزود: برای هر فرزند مبلغ 200 هزار تومان به طلاب تعلق می‌گیرد که اگر فرزندان دوقلو باشند به هر قل 700 هزار تومان اختصاص خواهد یافت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.