همدان؛

شطرنج ابن‌سینا به رویدادی معتبر تبدیل‌شده است

رئیس فدراسیون شطرنج ایران گفت: جام اوپن ابن‌سینا به یکی از رویدادهای معتبر کشورمان تبدیل‌شده و یکی از بهترین مسابقاتی است که در کشور برگزار می شود.

مسابقات شطرنج ابن‌سینا به رویدادی معتبر تبدیل‌شده است به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس فدراسیون شطرنج در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استانداری، همدان را به عنوان یکی از استان های پر استعداد در زمینه شطرنج بر شمرد و اشاره کرد: هیات شطرنج همدان با حمایت اداره کل ورزش و جوانان در مقایسه با سایر استان ها، عملکرد مناسبی داشته است .

وی افزود: امروز همدان یکی از قدرت های شطرنج کشور محسوب می شود و بر خلاف گذشته دیگر در رقابت های کشوری به همدان به عنوان یک حریف ساده و زنگ تفریح نگاه نمی شود و همه از رقابت با شطرنج بازان همدانی هراس دارند.

مهرداد پهلوان زاده برگزاری مسابقات بزرگی مانند اوپن ابن سینا را در رشد بیشتر شطرنج همدان، موثر دانست و افزود: فدراسیون حمایت های لازم را برای برگزاری مطلوب این رقابت ها به استان همدان خواهد داشت.

وی عنوان کرد: برگزاری رقابت‌های بزرگی چون جام ابن‌سینا ثمرات مهمی برای شطرنج همدان به همراه داشته و ثمره میزبانی همدان از جام ابن‌سینا حضور نفراتی چون شیروف و احسان قائم‌مقامی در این رویداد و اضافه شدن شطرنج‌بازان همدانی ریتینگ بالای ۲ هزار است که این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: جام اوپن ابن‌سینا به یکی از رویدادهای معتبر کشورمان تبدیل‌شده و فدراسیون جهانی نگاه ویژه‌ای به این رقابت‌ها دارد گفت: برگزاری این رقابتها باعث می شود جاذبه های طبیعی و گردشگری همدان به خوبی به سراسر جهان معرفی شود.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه شطرنج ایران در چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته اند تاکید کرد: در حال حاضر شرایط بازیکنان در تیم های ملی «الف» و «ب» به گونه ای است که نتیجه رقابت میان آنها اصلاً قابل پیش بینی نیست. هیچ یک از بازیکنان حاشیه امنیت ندارند و نمی توانند مطمئن باشند که بدون پیشرفت جایگاهشان در تیم ثابت بماند.

وی درباره میزبانی ایران در مسابقات گرندپری بانوان یادآور شد: برای نخستین بار توانستیم مسابقات جهانی را در ایران برگزار کنیم و که برگزاری این رقابتها باعث رشد و پیشرفت شطرنج بازانی چون سارا خادم الشریعه شد.

پهلوان زاده با اشاره به هزینه سنگین این رقابتها گفت: خوشبختانه با پیگیری و حمایت وزارت ورزش و جوانان بخشی اعظمی از این بدهی ها پرداخت شد.

انتهای پیام/ د

مسابقات شطرنج ابن‌سینا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.