تاکید بر کشت علوفه دامی در ۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی مازندران

۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی قابل کشت مازندران امسال باید به علوفه و مابقی گندم و کلزا و سایر محصولات زراعی کشت شود.

تاکید بر کشت علوفه دامی در ۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی مازندران به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی‌فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: از زمین‌های کشاورزی قابل کشت استان، ۵۰ درصد آن باید به علوفه اختصاص یابد و مابقی گندم و کلزا و سایر محصولات زراعی کشت شود و این امر باید به صورت جدی در استان پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی به جامعه کشاورزی باید اولویت کاری همکاران جهاد کشاورزی قرار گیرد، گفت: اعتقاد بر این است بخش کشاورزی نقش ویژه‌ای در تامین امنیت غذایی کشور دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به جذب چشمگیر اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی افزود: بخش کشاورزی در مازندران توانسته فراتر از تسهیلات اختصاص داده شده جذب داشته باشد و نقش عمده‌ای در ایجاد اشتغال روستایی داشته باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: از اراضی قابل کشت استان، ۵۰ درصد آن باید به علوفه اختصاص یابد و مابقی گندم و کلزا و سایر محصولات زراعی کشت شود و این امر باید به صورت جدی در استان پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه آببندان‌ها در حوزه کاری جهاد کشاورزی است، گفت: در مازندران ۱۷ هزار هکتار آببندان وجود دارد که نقش عمده‌ای در تامین آب بخش کشاورزی دارد.

وی گفت: مدیران کل دستگاه‌های وابسته و پیوسته باید در اجرای کار‌ها هماهنگی بیشتری با سازمان جهاد کشاورزی داشته باشند و موارد مربوطه را با رئیس سازمان در جریان بگذارند.

عنایتی مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی که به استان ابلاغ شده است، کشت پاییزه شامل کاشت کلزا، گندم، جو، علوفه سبزی و صیفی امسال در ۱۸۰ هزار هکتار از زمین‌های خشک زاری و شالیزاری اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اولویت کشت پاییزه امسال کشت کلزا است افزود: در ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های خشک زاری و شالیزاری استان کلزا کشت می‌شود.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از تهیه و توزیع حدود ۶ هزار تن بذر گندم، ۳۵۰ تن بذر جو، ۱۵۵ تن بذر کلزا و شبدر برسیم خبر داد و گفت: برای کشت محصولات پاییزه تعمهیدات لازم مثل تهیه بذر و کود‌های شیمیایی فراهم شده است.
انتهای پیام/آ


نیمی از زمین‌های کشاورزی مازندران علوفه کشت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار