اصفهان؛

کاهش 65 درصدی مصرف آب در واحدهای تولیدی استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: میزان مصرف آب به ازای هر تُن تولید در بخش صنعت این استان 65 درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور این مطلب را اعلام کرد اما به میزان مصرف آب در بخش صنعت استان پیش از کاهش 65 درصدی اشاره ای نکرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در آب شرب استان اصفهان نیز میزان مصرف هر فرد بطور میانگین در شبانه روز از 180 به 150 لیتر کاهش یافته است.

وی که در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان سخن می گفت، با اشاره به اینکه بر اثر خشکسالی های اخیر 22 تا 25 درصد سطح زیر کشت در استان اصفهان کاهش یافته است، تصریح کرد: به رغم خشکسالی ، حجم تولیدهای کشاورزی این کاهش نیافته است که نشاندهنده بهبود وضعیت بهره وری آب در بخش کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری در این استان است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: احیای حوضه آبریز زاینده رود با ایجاد 'آب جدید'، صرفه جویی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف حوضه امکانپذیر است.
حوضه آبریز رودخانه زاینده رود در سال های اخیر با پدیده خشکسالی، افزایش برداشت و سوء مدیریت منابع آب مواجه و در محل پائین دست در بیشتر ماه های سال با خشکی مواجه شده است.
تولید آب یکی از روش های مقابله با خشکسالی و مبتنی بر سیستم های مختلف تولید یا تصفیه آب مانند آب شیرین کن و بازیافت است.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به میزان آتش سوزی مراتع طبیعی در این استان گفت: میزان آتش سوزی مراتع طبیعی استان اصفهان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 78 درصد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: آموزش، اطلاع رسانی و خرید تجهیزات خاموش کننده آتش در کاهش میزان آتش سوزی در مراتع تاثیر داشته است.

وی افزود: بیشترین آتش سوزی مراتع طی 10 سال گذشته در استان اصفهان مربوط به سال های 89 و 95 بوده است که بخشی از آن به پوشش گیاهی خوب مراتع در این 2 سال باز می گردد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مراتع بر اثر افزایش درجه حرارت و سهل انگاری دچار آتش سوزی می شوند، تاکید کرد: باید برای آموزش روستائیان و بومی های مناطق و تکمیل شدن تجهیزات خاموش کننده آتش، اقدام های زیادی انجام شود.
استان اصفهان دارای حدود 70 هزار هکتار جنگل است که بیشتر این جنگل ها در مناطق سمیرم و فریدونشهر می باشد.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به اعتبارهای مدیریت بحران در قانون بودجه سال 1396، اظهار کرد: حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبارات مرتبط با مدیریت بحران در کشور در بودجه امسال پیش بینی شده است که در استان ها توزیع می شود.

زرگرپور با بیان اینکه هرسال حدود هشت تا 10 درصد این اعتبارات به استان اصفهان اختصاص یافته است، تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند که این حداقل ها را جذب کنند.

وی ادامه داد: هر دستگاه اجرایی باید تا 10 روز آینده سهم خود را از این اعتبارها مشخص و جذب اعتبارات را پیگیری کند.
استاندار اصفهان به اعتبارات اختصاصی دستگاه های اجرایی در ارتباط با مخاطرات طبیعی نیز اشاره کرد و افزود: باید پیگیری های لازم برای جذب و تخصیص این اعتبارات صورت گیرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: لازم است مدیران برای جذب اعتبارات ملی مدیریت بحران با تلاش بیشتر، کوتاهی های خود را جبران کنند.

وی اضافه کرد: همچنین لازم است پیگیری درباره افزایش سهم استان اصفهان در جذب اعتبارات توزیع شده در مورد شهرهای دارای تنش آبی کشور انجام شود.

زرگرپور بااشاره به اینکه فرودگاه اصفهان به عنوان معین ( کمک کننده) فرودگاه های تهران و فرودگاه احتیاطی و جایگزین برای همه پروازهای خارجی است گفت: باید ایمنی پروازها و مقابله با حوادث هوایی در این فرودگاه جدی تر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفته ترین تجهیزات آتش نشانی با به روز ترین دستگاه ها در فرودگاه اصفهان مستقر است، افزود: باید کاستی ها و نیازهای فرودگاه تامین شود تا در صورت بروز حادثه با مشکلی مواجه نشویم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.