مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه اصفهان که با کمک خیران و ناحیه یک آموزش و پرورش اصفهان تاسیس شده است روز چهارشنبه افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان اصفهان در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه اصفهان دارای پشتوانه علمی این دانشگاه مرجع و برتر کشور است.
'

سالار فرامرزی ' بابیان اینکه افزایش مراکز مشاوره باعث ارتقای سلامت روانی جامعه، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار می شود، افزود: تعداد مراکز مشاوره دارای مجوز در کشور حدود 324 مرکز است که از این تعداد 174 مرکز در تهران و 23 مرکز در اصفهان فعالیت دارند.

وی فعالیت افراد غیر متخصص در زمینه مشاوره را یکی از معضل های مربوط به خدمات روانشناسی در کشور بیان کرد و گفت: شکایت های زیادی درباره فعالیت این افراد که تخصصی در رشته مشاوره ندارند به سازمان نظام روانشناسی ارسال شده است.

رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم گفت: با راه اندازی مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره می ‌توانیم نیازهای جامعه را برطرف کنیم و با این فعالیت ها، دانشگاه در بطن جامعه و کنار مردم حضور خواهد داشت.

هوشنگ طالبی افزود: در بطن جامعه و کنار مردم بودن یکی از مشخصه‌ های اصلی دانشگاه ‌های نسل سوم است که بسیاری از دانشگاه های پیشرفته و برتر دنیا در حال حرکت به این سمت هستند.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل سوم، کارآفرین خوانده می شوند و ماموریت آنها پیشرو بودن در توسعه کشور، ارتقای سطح علمی و ایجاد رشته‌ هایی برای تامین نیازهای کشور است.

هدف از راه اندازی این مرکز خدمات روانشناسی، مشاوره خانواده، ازدواج، کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، توانبخشی، انجام آزمون های شخصیتی و نگرشی و روان درمانی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.