کرمانشاه؛

قصرشیرین مرکز توریسم درمانی غرب کشور

قصرشیرین مرکز توریسم درمانی غرب کشور می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: با افزایش فضا و تجهیزات درمانی شهرستان، بیمارستان قصرشیرین تا پایان سال به عنوان مرکز توریسم درمانی غرب کشور معرفی می‌شود.
خسرو کریمی اجرای طرح تحول نظام سلامت را در قصر شیرین بسیار مطلوب ارزیابی کرد گفت:با اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان بسیاری از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان رفع شد.
وی افزود: تا پیش از اجرای این طرح متخصصی در بیمارستانهای شهرحضورنداشت، اما با اجرای این طرح متخصصان در بخش‌های جراحی، داخلی، زنان و زایمان، بیهوشی، عفونی، قلب و عروق و مغز و اعصاب در شهرستان مستقر شده اند.
این مسئول یکی از بزرگترین پروژه‌های طرح تحول سلامت در شهرستان را برنامه توریسم درمانی اعلام کرد و افزود: شهرستان قصرشیرین نزدیکترین فاصله را به کشور عراق دارد و در همین راستا بیمارستان شهرستان به عنوان مرکز توریسم درمانی غرب کشور در نظر گرفته شده است.
کریمی گفت: با انجام اقدامات لازم در این زمینه تا پایان سال جاری با ایجاد فضای فیزیکی و فراهم کردن تجهیزات مناسب بیمارستان قصرشیرین به عنوان مرکز توریسم درمانی غرب کشور معرفی خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمانی شهرستان قصرشیرین از راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان در این شهرستان تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: محل این مرکز در بیمارستان قصرشیرین مشخص شده و تامین اعتبار لازم در این زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: دستگاه‌های ماموگرافی، رادیولوژی و سونوگرافی و سایر دستگاه‌های مربوطه تشخیص سرطان از سوی وزارت بهداشت آماده تحویل به استان و نهایتا شهرستان است و این مرکز تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.
کریمی همچنین با اشاره به وجود هفت خانه بهداشت در سطح شهرستان قصرشیرین، گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت با صرف اعتبار دو میلیارد تومان تمام خانه‌های بهداشت شهرستان بهسازی، تعمیر و تجهیز شده‌‎اند.
وی با بیان اینکه این شهرستان قطب بیماری "سالک" به شمار می‌رفت، گفت: خوشبختانه با همکاری خوب دستگاه‎های مربوطه از جمله فرمانداری و شهرداری قصرشیرین از طریق سمپاشی، جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و سایر اقدامات توانستیم سالک را تا حد زیادی در شهرستان ریشه کن کنیم.
این مسئول با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰ مورد بیماری سالک در شهرستان گزارش می‌شد، گفت: با اقدامات انجام شده تعداد موارد ثبت شده این بیماری در سال جاری تاکنون یک مورد بوده است.
کریمی از تشکیل پرونده سلامت الکترونیک برای تمامی جمعیت شهرستان قصرشیرین خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه ۱۰۰ درصد جمعیت شهرستان قصرشیرین تحت پوشش پرونده سلامت الکترونیک هستند که این امر نقش موثری در بهبود خدمات رسانی بخش درمان شهرستان دارد.
وی به بعد مسافتی شهرستان مرزی قصرشیرین با مرکز استان اشاره کرد و افزود: در همین راستا از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ پد بالگرد در شهرستان ایجاد شده و هم اکنون اورژانس هوایی در شهرستان فعال است.

 

انتهای پیام/پ

 

اجرای طرح تحول سلامت در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار