معاونت اجتماعی و فزهنگی شهرداری تهران در هفته‌ای که گذشت؛

گزارشی از فوت کارتن خواب‌ها در زمستان 95 نداشتیم/ برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین در منطقه 8

مهم‌ترین اخبار معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

گزارشی از فوت کارتن خواب‌ها در زمستان 95 نداشتیم/ برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین در منطقه 8به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

گزارشی از فوت کارتن خواب‌ها در زمستان 95 نداشتیم

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: 18 گرمخانه در سطح شهر تهران داریم که افراد بی خانمان در آن جا نگهداری می‌شوند و گنجایش آن 3 هزار نفر است که این تعداد در روزهای سرد و زمستانی به 6 هزار نفر می رسد، در همین راستا با فعالیت این گرمخانه ها در زمستان 95، هیچ فوتی به عنوان کارتن خواب در سطح شهر تهران توسط پزشکی قانونی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: 2 مرکز بهبودی در خاور شهر و سعید آباد جاجرود وجود دارد که در آن جا نیز حدود 700 نفر نگهداری می شوند.

ساماندهی بیش از 3 هزار معتاد متجاهر در تهران

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر لزوم حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی و ساماندهی این افراد در مراکز بهبودی اظهار داشت: در روزهای گذشته طرح جذب و ساماندهی 3 هزار و 300 معتاد متجاهر در دستور کار قرار گرفت و قرار است تا با اتمام مراحل جذب، اقدامات مربوط به بهبودی در روزهای آینده آغاز شود.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز بهاران برای پذیرش مددجویان بهبود یافته، گفت: در حال حاضر 23 مرکز بهاران با ظرفیت بالغ بر 2 هزار نفر آماده پذیرش مددجویان داوطلب از تمامی مراکز بهبودی هستند.

برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین در منطقه 8

علی تیرگر معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 8 اظهار داشت: جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین در بوستان تمدن و باغ موزه مینیاتور از یکم مرداد ماه تا هجدهم شهریور ماه امسال هر روز از ساعت 9 صبح تا 23 شب در قالب 40 غرفه، صنایع دستی، سوغات، موسیقی، غذاهای محلی و نوع پوشش استان های مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره، غرفه‌داران استان های مختلف کشور بخش‌هایی از فرهنگ، آداب و رسوم شهرهای خود را برای آشنایی بیشتر به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار