شیراز؛

استفاده از گاز مایع سیلندری به عنوان سوخت خودرو خطرناک است

استفاده از گاز مایع سیلندری به عنوان سوخت خودرو کاری غیر ایمن و خطرناک است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس گفت: گاز مایع سیلندری صرفا جهت سوخت لوازم خانگی گاز سوز بوده و استفاده از آن به عنوان سوخت خودرو‌های شخصی ممنوع است و مسئولیت حوادث ناشی از این استفاده غیر مجاز‌ عهده مصرف کننده خواهد بود.


رهنما افزود: متاسفانه عده‌ای به صورت غیر قانونی و غیر ایمن در مکان‌های غیر مجاز اقدام به سوخت گیری خودرو‌های شخصی از طریق تخلیه سیلندر‌های گاز مایع می‌کنند که این عمل بسیار خطرناک و حادثه ساز است.


وی اظهار داشت: بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران این عمل غیر قانونی بوده و مسئولیت حوادث ناشی از استفاده غیر مجاز از گاز مایع سیلندری به عهده مصرف کننده است.


رهنما در ادامه افزود: جایگاه‌های سیلندر پرکنی مکلف اند از عرضه گاز مایع جهت شارژ در خودرو‌ها خودداری کنند.


مدیر کل استاندارد فارس بیان کرد: در صورتی که تاسیسات سیلندر پرکنی تحت پوشش اداره کل استاندارد اقدام به عرضه گاز مایع جهت شارژ در خودرو‌ها نماینداین اداره کل برخورد قانونی لازم را به عمل می‌آورد.


وی از شهروندان خواست با توجه به اینکه معمولا این عمل خلاف قانون در مکان‌های ناشناخته ودر کنار جاده‌ها صورت می‌پذیردبدلیل خطرات جدی این عمل از انجام شارژ گاز مایع در خودرو‌ها جدا خودداری کنند.
انتهای پیام/ر

ممنوعیت استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.