معاون وزیر خارجه انگلیس برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی به ایران می‌آید

معاون وزیر خارجه انگلیس که قرار است برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر کند، با مقامات کشورمان درباره روابط دوجانبه گفتگو خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه انگلیس برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی به ایران می‌آیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، یک مقام وزارت خارجه انگلیس برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران می‌رود.

الیستر برت، معاون سیاسی وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا، که به منطقه سفر کرده است برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی امروز، جمعه، ١٣ مرداد وارد تهران خواهد شد.

وزارت امور خارجه انگلیس گزارش داد برت در دیدار از تهران «در مورد مسایل مختلف دوجانبه و منطقه‌ای» با مقامات ایرانی گفتگو خواهد کرد.

این مقام انگلیسی ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به ایران و شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به نمایندگی از کشورش، ابراز امیدواری کرده است که روند بهبود روابط دو کشور در دوره دوم ریاست جمهوری روحانی پیشرفت بیشتری داشته باشد.

او گفت: «تعهد شخص رئیس جمهوری ایران به توافق هسته‌ای باعث خشنودی است و برای هر دو کشور ما اهمیت حیاتی دارد که از طریق همکاری مشترک، اطمینان حاصل کنیم که این توافق همچنان با موفقیت اجرا می‌شود.»

برت افزود: «ما همچنین مشتاقیم تا گفتگوهای خود در مورد سیاست‌های منطقه‌ای، وضع حقوق بشر و به خصوص شرایط شهروندان دوتابعیتی خود در ایران را مورد مذاکره قرار دهیم.» به گفته معاون وزیر خارجه انگلیس، «پیشرفت در تمامی این زمینه‌ها برای انگلیس اهمیت دارد.»

 

انتهای پیام/

شرکت کردن معاون وزیر خارجه انگلیس در مراسم تحلیف روحانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار