ساری؛

نجات ۲ هزار و ۲۱۳ مسافر و گردشگر از امواج مرگبار خزر

تیم‌های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر مازندران از آغاز طرح کاهش غریق در سوم خرداد امسال تا ۱۱ مردادماه موفق شدند ۲ هزار و ۲۱۳غریق را از امواج مرگبار خزر نجات دهند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در این مدت نجاتگران هلال احمر ۱۲۱ مصدوم حوادث دریایی را به مراکز درمانی انتقال دادند و ۳ هزار و۹۱۶ نفر نیز با مراجعه به پایگاه‌ها و پست‌های امدادونجات ساحلی هلال احمر مازندران از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

وی افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر مستقر در طرح ساحلی از آغاز طرح کاهش غریق در سوم خرداد ۹۶ تا ۱۱ مردادماه با ۲ هزار و ۹۸۴عملیات شامل ۲ هزار و ۲۳۹عملیات غریق و نجات یافته از آب و ۷۴۵عملیات خدمات حضوری به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: اکبری با اعلام استقرار بیش از هزار نجاتگر و ناجی غریق در ۳۷۵ نقطه پرخطر ساحل استان افزود: عملیات اجرایی طرح امدادونجات ساحلی در ایام تابستان با مدیریت جمعیت هلال احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی مازندران در دست اجرا است.

اکبری افزود: جمعیت هلال احمر مازندران در ۱۱ مردادماه  برای افزایش سرعت امدادرسانی در طرح ساحلی ٢۶۶ نیرو امدادی،  ۸۳۴ نجات غریق، ۳۴ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی امدادی، ۶۷ دستگاه موتور سیکلت، ۱۵فروند قایق نجات، ۲دستگاه خودرو آرگو و ۲۰ فروند جت اسکی بکارگیری کرده است.

وی به همه مسافران و گردشگران ساحلی توصیه کرد هشدار‌های نجاتگران هلال احمر و ناجیان غریق مستقر در ساحل را جدی بگیرند و از شنا در نقاط پرخطر اجتناب کنند.

انتهای پیام/آ

۲ هزار و ۹۸۴عملیات نجات از آب  در دریای مازندران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار