رحیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت خارجه باید از ظرفیت گروه‌های دوستی پارلمانی استفاده کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت امور خارجه باید برنامه مدونی برای بهره گیری از ظرفیت گروه‌های دوستی پارلمانی داشته باشد.

//علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه گروه‌های دوستی پارلمانی ظرفیت بسیار خوبی برای تقویت مناسبات کشور‌ها هستند، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون به این گروه‌ها نگاه حرفه‌ای نشده و از ظرفیتشان هم بهره برداری مطلوبی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گروه‌های دوستی پارلمانی ما به صورت منسجم عمل نمی‌کنند، متذکر شد: بهره گیری از ظرفیت گروه‌های دوستی پارلمانی یک ضرورت مهم در حوزه دیپلماسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به حضور مؤثر نمایندگان ملت در اجلاس بین المجالس آسیایی و اجلاس IPU گفت: سخنان نمایندگان ما در این اجلاس‌ها تاثیرات بسزایی روی نمایندگان سایر پارلمان‌ها گذاشت.

رحیمی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید برنامه مدونی برای بهره گیری از ظرفیت گروه‌های دوستی پارلمانی داشته باشد، اظهار داشت: بین کمیسیون امنیت ملی و وزارت امور خارجه تعامل خوبی وجود دارد و تقویت استفاده از گروه‌های دوستی پارلمانی جزء گفت و گو‌های اخیر ما با وزیر امور خارجه و معاونانش بود.

انتهای پیام/

بهره گیری از ظرفیت گروه های دوستی ضرورتی در حوزه دیپلماسی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار