مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : یک‌هزار و ۹۳ نفر در استان سمنان از ابتدای سال جاری تاکنون مشغول به کار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در نشست تخصصی کارگروه اشتغال استان سمنان با اشاره به آمار اشتغال‌زایی استان از ابتدای سال۹۶ تاکنون گفت : یک هزار و ۹۳ نفر شامل ۸۰۵ مرد و ۲۸۸ زن به کار گمارده شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد محسوسی را شاهد هستیم.

 

وی افزود: ۶۴درصد به کار گمارده شدگان سال جاری فاقد مهارت و ۳۶درصد دارای مهارت هستند که دراین‌باره باید گفت با تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با فنی و حرفه‌ای استان سمنان و همچنین سامانه کارورزی استان که از تمهیدات دولت برای ایجاد اشتغال در جامعه است، می‌توان این آمار را بهبود بخشید.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۶۸درصد به کار گمارده شدگان در چهارماهه نخست سال جاری در سطح استان دیپلم و زیر دیپلم و ۳۲درصد آنان از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی بودند.

 

غنیان بیان کرد: یکی از تصمیمات کارگروه اشتغال استان سمنان پرداختن به مقوله ایجاد مهارت‌های شغلی است که دراین‌باره باید گفت موفقیت‌های خوبی به‌دست‌آمده است.

 

وی افزود: اشتغال‌زایی یکی از تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی است به‌گونه‌ای که معظم له نام سال را نیز با اشتغال‌زایی و تولید عجین کردند لیکن باید دانست که مجموعه اعضای کارگروه اشتغال استان سمنان، تمام اهتمام خود را نسبت به ایجاد شغل برای نسل جوان، به کار می‌گیرند.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: با برنامه‌ریزی مدون و توسعه سرمایه‌گذاری در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای کارورزی، می توان آمار بیکاری استان را کاهش داد که این امر در سایه تعامل همه دستگاه های اجرایی میسر خواهد بود.


انتهای پیام / ه

 

جزئیات نشست تخصصی کارگروه اشتغال استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.