ایلام؛

افزایش سن طلاق در سیروان نگران کننده است

مدیر بهزیستی سیروان گفت: افزایش سن طلاق در شهرستان نگران کننده است و این زنگ خطر و یک هشدار جدی محسوب می شود.

افزایش سن طلاق در سیروان نگران کننده است

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، محمد هوشمند طلاق را یک آسیب رو به رشد در شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: از جمله عوامل مختلف طلاق می توان به اعتیاد همسر، بیکاری، اختلافات خانوادگی، خیانت و... اشاره کرد.


وی اظهارکرد: معضلات اجتماعي مانند افزايش نرخ طلاق و گسترش اضطراب در ميان همه سنین، حاوي آمارهاي بسيار تکان دهنده اي است و طلاق زمینه ساز آسیب های اخلاقی و اجتماعی و ازدواج های مجدد نامتعارف می باشد.


مدیر بهزیستی سیروان از روند رو به رشد طلاق در شهرستان سیروان خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه در پنج ماهه اول سال جاری کمترین سن طلاق ثبت شده ۱۹ سال و بیشترین سن طلاق ۸۴ سال بوده است، که این امر جای نگرانی دارد.


هوشمند یادآورشد: متاسفانه طلاق سنین پایین به امری متعارف و مرسوم تبدیل شده است، اما طلاق سالخوردگان را باید نوعی زنگ خطر و هشدار جدی قلمداد کرد، که نیاز است همه دستگاه های متولی این امر، در اسرع وقت در زمینه انجام تحقیقات و بررسی لازم و پیش بینی راهکارهای پیشگیرانه اقدامات لازم را انجام دهند.


وی بیان کرد: در کارگروه آسیب های اجتماعی پایان سال گذشته که با محوریت بهزیستی برگزار گردید، مصوب شد که در سال ۹۶ آسیب طلاق بعنوان یک آسیب جدی و رو به رشد در دستور کار دستگاهها قرار گرفته و از ظرفیت تمامی دستگاههای مربوطه از قبیل فرمانداری، سپاه پاسداران، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، کمیته امداد و تشکل ها و سازمان های مردم نهاد جهت پیشگیری از طلاق استفاده گردد.


مدیر بهزیستی سیروان افزود: جلسه کارگروه پیشگیری از طلاق در شهریور ماه انجام خواهد شد و تمام علل و عوامل طلاق و راه های پیشگیری از آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/ د

 

پیشگیری از روند افزایش طلاق در سیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.