رشت؛

گیلان امن ترین استان کشور

فرمانده انتظامی گیلان : گیلان امن ترین استان کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی گیلان صبح ‌امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تشریح گزارش عملکرد نیروی انتظامی و نبود جرایم مهم در 4 ماه نخست سال در گیلان گفت:گیلان استان امن در کشور است.


وی با بیان اینکه تعامل خوبی میان رسانه‌ها و نیروی انتظامی وجود دارد افزود: با تلاش های مشترک رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف، پلیس توفیقات خوبی در چهارماه نخست سال به دست آورد.


فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: وقوع جرایم مهم در 4 ماه نخست سال از قبیل شرارت ،سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف ، راه بندان و سرقت تحت پوشش مأمور آمار صفر بوده و همچنین سرقت مهم نیز در این مدت 10 درصد کاهش یافت.


سردار محمدرضا میرحیدری از رشد 57درصدی کشفیات مواد مخدر در 4ماه اول سال خبر داد و افزود: در این مدت جرایم سایبری 64درصد رشد داشته است.


وی با بیان اینکه 39 درصد از جرایم سایبری مربوط به مزاحمت های اینترنتی است بر لزوم اطلاع رسانی و آگاه سازی بیش از پیش کاربران فضای مجازی تاکید کرد.


فرمانده نیروی انتظامی گیلان همچنین از افزایش ۲۰۹ درصدی کشفیات در حوزه قاچاق سوخت خبر داد و افزود: متاسفانه در حوزه ترافیکی وضعیت خوب و رضایت بخشی نداریم و مردم گیلان به‌واسطه وضعیت نامطلوب در استان تلفات زیادی متحمل می‌شوند.


سردار محمدرضا میر حیدری با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی تلفات رانندگی در استان گفت: در چهارماه نخست سال، تعداد مجروحان ۱۰ درصد و تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی ۵ درصد رشد داشته است که عابران پیاده و راکبان موتور سوار بیشترین آمار مربوط به تصادفات هستند.


وی از نهضت بهسازی محیط خدمت پلیس و تشکیل خیرین امنیت ساز در استان خبر داد و افزود: با ابلاغیه وزارت کشور برای ترغیب خیران برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در استان ایجادشده است.


فرمانده انتظامی گیلان از برگزاری جشنواره قرآنی بین کارکنان ، فرزندان و همسران پلیس در دی‌ماه امسال خبر داد و افزود: این مسابقه در سراسر استان برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/م.ع

کاهش وقوع جرم در گیلان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.