پیچیده شدن پرونده مرگ ۲ نوجوان گنبدی مفقود شده در جنگل مینودشت

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان گفت:آزمایش‌های تخصصی برای یافتن علت فوت دو نوجوان گنبدی در خارج از نوبت توسط کارشناسان پزشکی قانونی استان در حال انجام است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حسین زارعی مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان گفت‌: جسد دو نوجوان گنبدی پنج‌شنبه هفته گذشته از طریق مراجع قضایی به پزشکی قانونی گنبدکاووس ارجاع شد.

وی افزود: با دستورات مرجع قضایی مبنی بر تعیین علت فوت، اجساد به سالن تشریح انتقال و در آنجا تحت معاینه و کالبدگشایی قرار گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان ادامه داد: نمونه‌برداری‌های لازم صورت گرفت و جواز دفن‌ها تحت‌عنوان تحت بررسی صادر و اجساد به اولیای دم تحویل داده شد.

زارعی با بیان این‌که دستور ویژه برای بررسی سریع‌تر و خارج از نوبت آزمایش‌های مورد نیاز صادر شد، تصریح کرد: با توجه به جراحاتی که در بدن این دو نوجوان وجود داشت، مرگ آن‌ها جزو مرگ‌های غیر طبیعی و از نوع مرگ‌های خشن تلقی می‌شود.

وی در خصوص زمان فوت این دو نوجوان نیز گفت: زمانی که این اجساد در پزشکی قانونی معاینه شدند، بین ۳ تا ۶ روز از زمان مرگ گذشته بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان با اشاره به این‌که آزمایشات در استان انجام می‌شود، اظهار کرد: علت فوت این دو نوجوان پس از بررسی در کمیته علت فوت، اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان نیز در خصوص این پرونده گفت: تحقیقات جنایی برای کشف علت مرگ دو نوجوان گنبدی ادامه دارد و بر اساس اطلاعات اولیه رسیده از پزشکی قانونی فرضیه قتل قوت گرفته است.


سرهنگ مجتبی مروتی اظهار کرد: دو نوجوان ۱۶ ساله که با یکدیگر دوست بودند جمعه هفته گذشته به قصدی نامعلوم از خانه خارج می‌شوند.

وی افزود: خانواده‌ها در همان روز اعلام مفقودی می‌کنند و ما در حال جستجو برای پیدا کردن این دو نوجوان بودیم که پیدا شدن جسد آن‌ها بعد از ۶ روز از سوی مردم در روستای حاجی قوشان گنبد اعلام شد.


رئیس پلیس  آگاهی گلستان ادامه داد: بعد از اعلام پیدا شدن اجساد ، نیروهای انتظامی به محل مراجعه کردند و هویت این دو نوجوان گمشده تأیید شد.
مروتی بابیان اینکه هنوز گزارش پزشکی قانونی در این رابطه با علت مرگ اعلام‌نشده است، اظهار کرد: وضعیت جنازه‌ها به‌گونه‌ای بود که نشان می‌داد مرگ این دو نوجوان به همان روزهای نخست فقدانشان برمی‌گردد و بر اساس اطلاعات اولیه رسیده از پزشکی قانونی در این زمینه فرضیه قتل  قوت پیدا کرده است.


وی افزود: تحقیقات جنایی در این زمینه آغازشده و همچنان ادامه دارد.


مروتی ادامه داد: قتل این دو نوجوان موضوع پیچیده‌ای است و نقاط ابهامی در پرونده آن‌ها وجود دارد که باگذشت زمان به آن‌ها دست پیدا می‌کنیم.

دو نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله گنبدی عصر روز جمعه دو هفته گذشته از خانه خارج شده و پس از ۶ روز مفقودی، اجساد آن‌ها در روستای حاجی‌قوشان شهرستان گنبدکاووس پیدا شد.

 

انتهای پیام/پ

علت مرگ دو نوجوان در جنگل های مینودشت گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.