سفر وزیر شهرسازی به ولایت کندز

وزیر شهرسازی و مسکن در سی و سومین سفر ولایتی به ولایت کندز رسید.

سفر وزیر شهر سازی به ولایت کندزبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی و مسکن، سنگ تهداب مهمانخانه ولایت کندز و ریاست شهرسازی این ولایت را گذاشت.

وزیر شهرسازی و مسکن وضعیت شهرک قالینبافان را بررسی نمود. این شهرک که یکی از کلیدی ترین پروژه های وزارت شهرسازی و مسکن میباشد در مساحت 1000 جریب زمین با ظرفیت 1392 نمره رهایشی، 600 آپارتمان رهایشی، 28 بلاک تجارتی، 110 فابریکه صنعتی کوچک و بزرگ طرح ریزی شده است که پلان تفصیلی آن از سوی وزارت شهرسازی و مسکن به اتمام رسیده و اکنون کار روی زیربناهای آن جریان دارد.

نادری در دیدار با مقامات و مردم ولایت کندز خاطر نشان کرد: کار چهار شهرک معلمین در ولسوالی های دشت ارچی، دشت آبدان، امام صاحب و قلعه زال از سوی وزارت شهرسازی و مسکن با وجود چالش های امنیتی، به اتمام رسیده است.

وی بیان داشت: ماستر پلان کندز که یکی از نیازمندی های عمده برای این ولایت میباشد، پروسه جمع آوری اطلاعات آن به اتمام رسیده و پروسه سروی به دلیل چالش های امنیتی متوقف گردیده است اما در پلان سال 1397 اجرا خواهد شد.

وزیر شهرسازی و مسکن با استماع چالش ها و نیازمندی های شهروندان این ولایت، پروژه ها و برنامه های جدید این وزارت برای سال 1397 در ولایت کندز را معرفی کرد.

وی گفت : برای سال 1397 بیشترین پروژه ها در ولایت کندز اجرا خواهد شد و تاکنون طرح 63 پروژه در پلان می‌باشد.

وی تصریح کرد: طرح اعمار یک باب ذخیره آب با ظرفیت 1000 مترمکعب، اعمار تعمیر لابراتوار و تجهیز آن، تمدید شبکه آبرسانی شهرک سردوره، ادامه کار ماسترپلان کندز، طرح پلان تفصیلی برای سه ولسوالی، طرح پلان تفصیلی شیرخان بندر، اعمار تعمیر های رهایشی و اداری ولسوالی های اقتاش، گل تپه، کلباد و دشت ارچی و اعمار تعمیر الحاقیه مقام ولایت از برنامه های روی دست این وزارت برای سال 1397 میباشد.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار