دادستان خرم‌آباد:

وضعیت مرگ و میر بیمارستان‌های لرستان بررسی شود

دادستان خرم‌آباد گفت: وضعیت مرگ و میر بیمارستان‌های لرستان بررسی و مشخص شود که میزان مرگ‌و میر استان نسبت به سایر نقاط کشور چگونه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سعید رازانی ظهر امروز در نشست تخصصی دادگستری و بهداشت و درمان استان لرستان که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد پیشگیری را بهتر از درمان دانست و گفت: فعلان عرصه پزشکی تلاش کنند تا جایی که امکان دارد اصول و موازین پزشکی را رعایت کنند، چون ممکن است بعداً در نظام پزشکی و دادسرا مشکلاتی به وجود بیاید.

وی افزود: طی چند وقت اخیر در شهر جوسازی‌های مبنی بر مرگ و میر بیماران در بیمارستان‌های لرستانشروع شده که با توجه به این شرایط باید بررسی انجام شود. وضعیت مرگ و میر بیمارستان‌های لرستان بررسی و مشخص شود که میزان مرگ‌و میر استان نسبت به سایر نقاط کشور چگونه است.

دادستان خرم‌آباد گفت: گاهی موضوعاتی در این عرصه مطرح می‌شود که لازم است در رسانه‌های گروهی به مردم اطلاع‌رسانی شود. همه پرونده‌ها در دادسرا تشکیل می‌شود از طرفی مردم نیز انتظار دارند شکایت آن‌ها با فوریت رسیدگی شود از این رو دادسرا حالت اورژانس و دادگاه حالت بخش بیمارستان را به خود گرفته و گاهی وقتی به مردم گفته می‌شود پرونده آن‌ها در چه مرحله‌ای است قانع نمی‌شوند.

وی به لزوم تکمیل پرونده‌های بالینی بیمار در بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: تکمیل پرونده می‌تواند در تصمیم گیری‌های قضایی بسیار موثر باشد، اما اگر خلاصه و کلی باشد مشکل ایجاد می‌کند.

رازانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این عرصه بحث تصادفات سوری است که برخی می‌خواهند از مزایای بیمه استفاده کنند، گفت: برخی از پرونده‌های بالینی با دقت کامل شرح حال بیمار را نوشته‌اند، اما برخی دیگر به صورت خیلی کلی نوشته شده است پس اگر با دقت نوشته شوند سوری بودن یا نبودن تصادفات نیز مشخص می‌شود.

انتهای پیام / د

مرگ و میر بیماران در بیمارستان‌های لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.