مشهد ؛

سرپرستی ۸۳ فرزند کاشمری در خانواده‌های جایگزین

83 فرزند کاشمری در خانواده های جایگزین زندگی می کنند .

سرپرستی ۸۳ فرزند کاشمری در خانواده‌های جایگزینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی رضا حق جو رییس بهزیستی کاشمر گفت: خانواده جایگزین به این معنی است که در مواردی که فرزندی سرپرست مناسبی ندارد ما حکم قضایی می‌گیریم و سرپرستی آن فرزند را به یکی از اقوام درجه یک وی واگذار می‌کنیم و در قبال آن کمک هزینه‌ای به آن خانواده پرداخت می‌شود.



وی از بررسی درخواست ۲۱ مورد فرزند خواندگی طی یکسال خبر داد و گفت: واحد شبه خانواده بهزیستی کاشمر نیز دارای ۸۳ پرونده فرزندان نزد خانواده جایگزین است که در یک سال اخیر مبلغ ۲ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال به عنوان امداد ماهانه برای آن‌ها پرداخت شده است.


حق جو بیان اینکه در این شهرستان دو خانه فرزندان پسر کمتر از ۱۴ سال و بیشتر از ۱۴ سال وجود دارد، گفت: در این خانه‌ها ۴۰ فرزند نگهداری می‌شوند که در ماه مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال یارانه به مرکز نگهداری از این فرزندان پرداخت می‌شود و علاوه بر آن مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک هزینه ترخیص این فرزندان برای شش نفر از آن‌ها در یک سال اخیر پرداخت شده است.
 

رییس اداره بهزیستی کاشمر افزود: در واحد کودکان و نوجوانان یا همان امورمهد‌های بهزیستی کاشمر ۴۸ مهد کودک شهری و ۲۵ مهد کودک روستایی وجود دارد.


انتهای پیام// ف. م
 
 


بررسی ۲۱ درخواست فرزندخواندگی در کاشمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.