هزینه 300 میلیون دلاری برکسیت برای بانک اچ‌اس‌بی‌سی انگلیس

اجرای طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برای شرکت خدمات مالی و بانکداری «اچ‌اس‌بی‌سی» 300 میلیون دلار هزینه در پی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  بلومبرگ؛ شرکت خدمات مالی و بانکداری اچ‌اس‌بی‌سی که طیف وسیعی از خدمات بانکی شامل بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت ثروت، کارت‌های اعتباری و وام‌های مسکن را ارائه می‌کند، اعلام کرد در نتیجه اجرای برکسیت متحمل هزینه‌ای 300 میلیون دلاری خواهد شد.

 این هزینه شامل انتقال دفتر مرکزی از لندن به پاریس، انتقال حدود هزار کارمند و ... خواهد بود. هر یک موقعیت شغلی اچ‌اس‌بی‌سی که از لندن به پاریس منتقل شود، هزینه‌ای 300 هزار دلاری درپی دارد.

اچ‌اس‌بی‌سی به عنوان بزرگترین بانک وام‌دهنده اروپا، در سه ماهه دوم سال 2017 متحمل 4 میلیون دلار هزینه به دلیل طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد. «استوارت گالیور»، مدیر اجرایی این بانک، اعلام کرد مجموع این هزینه‌ها می‌توان 200 تا 300 میلیون دلار باشد.

شرکت اچ‌اس‌بی‌سی تصمیم دارد یک پنجم از بانک‌های سرمایه‌گذاری خود را از لندن به فرانسه منتقل کند تا بدون هیچ مشکلی به بازارهای اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشند.

گالیور در ادامه افزود: تمام هزینه‌های یاد شده به دلیل جابه‌جایی دفاتر کار از لندن به پاریس بر ما تحمیل شده است. حجم درآمدی که احتمال می‌دهیم در نتیجه برکسیت به خطر افتد حدود یک میلیارد دلار است؛ اما قصد نداریم این مبلغ را در معرض خطر قرار دهیم و با نقل مکان به یک کشور عضو اتحادیه اروپا از آن محافظت خواهیم کرد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیامدهای فراوانی برای این کشور همراه خواهد داشت؛ زیرا دیگر اجازه استفاده از خدمات تجارت آزاد اتحادیه اروپا را نخواهد داشت. بانک‌های مورگان استنلی و سیتی‌گروپ نیز به فکر ترک لندن افتاده و به ترتیب فرانکفورت و دوبلین را به عنوان شعب مرکزی جدید خود در اتحادیه اروپا انتخاب کرده‌اند.

برکسیت می‌تواند به از دست رفتن 10 هزار شغل بانکی، 20 هزار کارمند بخش خدمات مالی و خروج 1.8 هزار میلیارد دلار نقدینگی از انگلیس منتهی شود.

 

انتهای پیام/

برکسیت 300 میلیون دلار هزینه برای اچ‌اس‌بی‌سی در پی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار