چانه‌زنی مقامات لندن و اتحادیه اروپا بر سر مبلغ غرامت خروج انگلیس از این اتحادیه

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد لندن با پرداخت غرامت 40 میلیارد یورویی برای خروج از اتحادیه اروپا موافقت است در حالی که این اتحادیه اصرار به دریافت 60 میلیارد دلار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ساندی تلگراف با انتشار گزارشی اعلام کرد خبرهای موثقی از سه منبع آگاه دریافت کرده است که نشان می‌دهد مقامات انگلیس آماده پرداخت صورت حساب 40 میلیارد یورویی (46 میلیارد دلار) به عنوان غرامت بابت خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند. این مبلغ بخشی از توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

پیش از این اخبار متعددی درباره مبلغ غرامت انگلیس منتشر شده که آن را 100 میلیارد یورو اعلام کرده بود؛ اما در حال حاضر اتحادیه اروپا راضی به دریافت 60 میلیارد یورو شده است.

مقامات لندن از اظهار نظر درباره مبلغ نهایی مورد توافق با اتحادیه اروپا خودداری کردند.

دیلی تلگراف در ادامه این گزارش نوشت احتمالا لندن پیشنهاد پرداخت این مبلغ را در یک بازه زمانی سه ساله مطرح می‌کند و خواستار پرداخت سالانه 10 میلیارد یورو می‌شود.  باقیمانده مبلغ غرامت نیز در جریان برگزاری مذاکرات تجاری که قرار است پس از مذاکرات برکسیت برگزار شود، پرداخت خواهد شد.

مقامات انگلیسی و اتحادیه اروپا در حال چانه‌زنی بر سر رسیدن مبلغ نهایی غرامت هستند؛ بطوریکه اتحادیه اروپا خواستار دریافت 60 میلیارد یورو است و لندن بر پرداخت رقمی بین 40 تا 50 میلیارد یورو اصرار می‌ورزد.

انگلیس ضمن اعلام آمادگی برای پرداخت چهل میلیارد یورو، از این اتحادیه خواست اجازه یابد همزمان با مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا، مذاکرات بر سر آینده روابط تجاری میان دو طرف پس از برکسیت را آغاز کند. قرار است انگلیس در مارس 2019 از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

انتهای پیام/

انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، میلیارد‌ها یورو غرامت می‌پردازد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار