شیراز؛

کاهش ۸۵ درصدی آتش سوزی در مراتع فارس

آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی فارس امسال ۸۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا اول مردادماه امسال ۲۳۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در این استان در آتش سوختند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۸۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


وی افزود: پارسال در مدت مشابه افزون بر یک هزار و ۸۰۰ هکتار از منابع طبیعی فارس دچار آتش سوزی شد.


بوستانی ادامه داد: کاهش ۸۵ درصدی گستره آتش سوزی منابع طبیعی در استان فارس در سال جاری نشان دهنده افزایش اثربخشی اقدامات و عملیات گسترده نیرو‌های عملیاتی در این مجموعه است.


وی بیان کرد: مهمترین علت کاهش سطح آتش سوزی در عرصه‌های ملی این استان، شناسایی نقاط بحرانی حریق، انجام اقدامات کنترلی و تدابیر جدی، حضور به موقع و سریع نیرو‌ها در خاموش کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و جلوگیری از بروز خسارت بیشتر بوده است.


بوستانی اظهار داشت: کاهش قابل توجه میزان آتش سوزی در استان فارس به دنبال همکاری و تعامل گروه‌ها و تشکل‌های مردمی و ارتباط با سایر دستگاه‌ها محقق شده است.


وی در ارتباط با اقدام‌های صورت گرفته در راستای مقابله با تصرف کنندگان عرصه‌های ملی تصریح کرد: تاکنون در ۹۰ درصد از آرای صادره در محاکم قضایی رای به نفع منابع طبیعی ودولت صادر شده است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: این احکام در راستای خلع ید، عملیات رفع تصرف و پیشگیری از تصرفات غیرقانونی در عرصه‌های منابع طبیعی صادر شده است.
انتهای پیام/ر

کاهش آتش سوزی در منابع طبیعی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار