شریف کاشانی مطرح کرد؛

«آمبولی شریانی» در پا‌ها شایع‌تر است/ تحرک، مهم‌ترین گام برای پیشگیری از ابتلا به «ترومبوز»

یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه آمبولی شریانی در پا‌ها شایع‌تر است، گفت: بی تحرکی از مهم‌ترین علل ابتلای افراد به ترومبوز است.

«آمبولی شریانی» در پا‌ها شایع‌تر است/ تحرک، مهم‌ترین گام برای پیشگیری از ابتلا به ترومبوزبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بابک شریف کاشانی رئیس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: ترومبوز آمبولی یکی از علل قابل پیشگیری مرگ است. ترومبوز به معنای تشکیل لخته خون در دیواره داخلی سیاهرگ است که این مساله بیشتر سیاهرگ های اندام های تحتانی را درگیر می‌کند.

شریف کاشانی افزود: لخته ایجاد شده باعث اختلال جریان خون و در نتیجه منجر به انسداد عروق خون می‌شود. یکی از مهم ترین عوارض ترومبوز ، آمبولی ریه است.

وی تصریح کرد: پا قسمتی از بدن است که بیشتر دچار ترومبوز و بروز آمبولی ریه می‌شود.بی تحرکی، بیماری‌های داخلی پیشرفته، سرطان‌ها، انجام برخی اعمال جراحی، ضربه به پا و شکستگی ها از جمله مهم ترین علل بروز ترومبوز است.

این متخصص قلب و عروق یادآور شد: برخی افراد نیز به صورت خود به خودی دچار ترومبوز می‌شوند که این مساله در خانم ها شایع تر از آقایان است.

شریف کاشانی در خصوص راه های پیشگیری از ترومبوز خاطر نشان کرد: افراد مستعد می توانند با انجام ورزش، داشتن تحرک، دریافت داروی مناسب، انجام درمان های مکانیکی و ... از بروز ترومبوز پیشگیری کنند.

رئیس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری یادآور شد: آمبولی ریه خطر مرگ را به همراه دارد به همین دلیل توجه به پیشگیری از ترومبوز  بسیار مهم است.

گفتنی است؛ نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق با حضور متخصصان قلب، متخصصان سایر رشته‌ها نظیر جراحی قلب، مغز و اعصاب، طب اورژانس، داخلی، بیهوشی قلب و قلب اطفال و همچنین بیش از 250 نفر سخنران و هیات رئیسه از اساتید کشور و حدود 30 سخنران از آمریکای شمالی، انگلیس، آلمان، فرانسه، اتریس، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، اتریش، جمهوری چک 21 تا 24 شهریور در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

انتهای پیام/

 ترومبوز چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.