وزیر خارجه لهستان اعلام کرد کشورش حاضر به پذیرش مهاجر از آفریقا و خاورمیانه نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس؛ «ویتولد واسزیکوفسکی»، وزیر خارجه لهستان، در یک مصاحبه جنجالی اظهار داشت کشورش با پذیرش مهاجر از اروپا مشکلی ندارد؛ اما حاضر به قبول مهاجرانی از خاورمیانه و آفریقا نیست.

اعضای اتحادیه اروپا در سال 2015 توافق کردند برای پخش 160 هزار پناهجویی که در اردوگاه‌های موقت ایتالیا و یونان مستقر هستند، همکاری لازم را با اتحادیه داشته باشند. در آن زمان حزب اصلاحات مدنی، بر لهستان حکومت می‌کرد و با پذیرش 6 هزار و 200 نفر از این مهاجران در کشور موافقت کرد.

در همان سال انتخابات پارلمانی در لهستان برگزار شد و این بار حزب یوروسپتیک، قانون و عدالت، به پیروزی رسید. به این ترتیب حزب حاکم جدید در لهستان از عمل به توافق‌های گذشته سرباز زد.

وزیر خارجه لهستان در این باره گفت: درهای لهستان برای ورود مهاجران باز است. به عنوان مثال ما در سال گذشته یک میلیون و 267 هزار گذرنامه برای اوکراینی‌ها صادر کردیم که نیمی از آنها مجوز کار بود. ما همچنین از مهاجران نه تنها اوکراین؛ بلکه بلاروس و کشورهای دیگر دنیا استقبال می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم وارد فرآیند اجباری جابجایی مهاجران خاورمیانه و آفریقا شویم. ما نمی‌خواهیم تصمیم اتحادیه اروپا در سپتامبر 2015 را اجرا کنیم.

واسزیکوفسکی در پایان گفت: مهاجرت، سیاست کشور است. فرآیند مهاجرت از طرف سیاست حاکم بر کشور تعیین خواهد شد. اگر کشور به نیروی کار نیاز داشته باشد، قوانینی را مطابق با این شرایط وضع می‌کند.

پس از ورود سیل مهاجران به اتحادیه اروپا، جمعیت این اتحادیه به 512 میلیون نفر رسید. فقط در سال 2016، 1.5 میلیون نفر به جمعیت اتحادیه اروپا اضافه شد.

 

انتهای پیام/

امتناع لهستان از پذیرش مهاجر از جنوب غرب آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۲:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
انگار لهستانیها یادشون رفته در خلال جنگ جهانی این ایران بود که مردم اواره شو به گرمی پذیرفت
آخرین اخبار