صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

در چینش کابینه نسبت به اصلاح طلبان زاویه وجود دارد

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت:تمام ستاد‌های انتخاباتی روحانی متشکل از اصلاح‌طلبان بود، اما در چینش کابینه نسبت به این جریان زاویه وجود دارد.

روحانی اکنون با روحانی سال 92 تفاوت بسزایی داردعلی صوفی دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیش‌بینی چینش کابینه دولت دوازدهم با گرایش به جناح راست اظهار داشت: آن چه که درباره روحانی مورد انتقاد است عمل نکردن به عقیده‌ها و شعارهایی است که توسط وی در دوران انتخابات به مردم داده شده که همین موضوع باعث پیروزی وی شد اکنون از او انتظار می‌رود که نسبت به سال 92 انتظار‌ها و توقع‌های عقبه رأی خود را معیار قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر این امر دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد که رئیس دولت دوازدهم در عملکرد خود زاویه دارد البته در این راستا دو تحلیل وجود دارد و یک نظریه مبتنی بر این است که روحانی برای انتخاب کابینه تحت فشار قرار دارد و البته گمانه زنی نقطه مقابل آن نیز این است که رئیس جمهور اطرافیانی دارد که این افراد با گرایش ‌های غیر اصلاح‌طلبانه روحانی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

صوفی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که لیست پیشنهادی روحانی برای کابینه دولت دوازدهم به واسطه حضور چهره‌هایی ناشناس و مبهم کمی ابهام‌آمیز است و باید منتظر ماند و  دید که چه لیست و با چه ترکیبی مشخص خواهد شد.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات بیان داشت: روحانی اکنون با روحانی سال 92 تفاوت بسزایی دارد، او با گرایش‌های اصلاح‌طلبانه مورد حمایت بی‌قید و شرط احزاب اصلاح طلب قرار گرفت و تمام ستاد‌های انتخاباتی وی متشکل از اصلاح‌طلبان بود اما به نظر می‌رسد در چینش کابینه نسبت به اصلاح طلبان زاویه وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم با تکیه بر اعتماد به اصلاح طلبان بیشترین رأی را به سبد رئیس جمهور منتخب انداختند و قطعا این تغییر رویکرد ناگهانی روحانی می‌تواند دارای تعابیر مختلفی باشد و عقبه رأی روحانی را دلسرد کند، همچنین اصلاح طلبان نیز احساس نگرانی خواهند کرد و این امر در آینده تأثیر بسزایی در قدم‌های بعدی این جریان خواهد داشت.

صوفی اظهار داشت: بنده به عنوان یک فرد اصلاح طلب متوقع تشکیل کابینه‌ای اصلاح‌طلبانه از سوی روحانی نیستم چرا که روحانی هیچگاه گرایش خود به جریان اصلاحات را به زبان نیاورد و البته جریانی که به او وابسته است اصلاح‌طلبانه نیست.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات در پایان خاطر نشان کرد: انتظار من و جریان اصلاحات این است که رئیس جمهور منتخب برای ایجاد امید به مطالبات مردم توجه کند و کابینه را طوری بچیند که مردم احساس کنند که رأی آن‌ها در تشکیل دولت دوازدهم دخیل است.

انتهای پیام /

 انتظاارت اصلاح طلبان از کابینه دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار