رئیس اتاق بازرگانی استان همدان گفت: مذاکرات کشاورزی در غنا با وزیر کشاورزی این کشور و اتاق بازرگانی همدان انجام شده است.

همدانی‌ها با غنا مذاکره کردندبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی‌اصغر زبردست با بیان اینکه کشاورزی در غنا در ادامه سیاست‌های کشاورزی فراسرزمینی انجام می‌شود، اظهار کرد: تمام مراجع تصمیم‌گیر در نظام نسبت به مفید بودن این طرح در توسعه کشاورزی و تولید محصولات استراتژیک و آوردن آن به کشور اتفاق‌نظر دارند.

وی تصریح کرد: به علت پتانسیل بالایی که استان همدان در کشاورزی و کشاورزان با سابقه‌ای که در این استان وجود دارد، اتاق بازرگانی تصمیم گرفته این پتانسیل را فعال کرده و مناطقی را به عنوان کشت فراسرزمینی شناسایی و معرفی کند.

وی افزود: کشور غنا در غرب آفریقا واقع شده و متوسط بارندگی این کشور 2500 میلیمتر است و امکانات بسیار گسترده‌ای به لحاظ آب وهوایی و خاک دارد به طوریکه به علت اقلیم مناسب در برخی از نقاط آن حتی 3 بار در سال برداشت محصول وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان یادآور شد: تا کنون چندین اقدام در زمینه کشاورزی در غنا انجام شده و هیئتی از کشاورزان استان به این کشاورز اعزام شده و با مسئولان غنا مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

زبردست ادامه داد: غیر از کشاورزی این کشور ظرفیت‌های دیگری از جمله خدمات فنی و مهندسی، دامداری، معادن و صنایع تبدیلی کشاورزی شناسایی شده است که مسئولان این کشور استقبال کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اتاق همدان از سوی اتاق ایران به عنوان اتاق معین در غنا انتخاب شده است، بیان کرد: همچنین امکان دارد نمایشگاهی از توانمندی‌های کشاورزی استان همدان در غنا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالان کشاورزی مشغول بررسی هستند چرا که باید تمام جوانب موضوع سنجیده شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم غنا کشت دانه‌های روغنی، سیب‌زمینی، گندم و برنج قابل انجام است و شاید بتوان کشت محصولات پرآب‌بر را به این کشور منتقل کرد اما باید بررسی شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به ایجاد دانشکده اتاق بازرگانی در همدان، عنوان کرد: مجوزهای اولیه تأسیس این دانشکده گرفته شده و در زمینه نیازسنجی برای گرفتن دانشجو نیز انجام شده است.

وی اظهار کرد: هدف از تأسیس این دانشکده تربیت نیروهای مورد نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان است تا متناسب با نیاز صنایع نیروی کار تربیت شود.

زبردست با بیان اینکه استان همدان فعالیت‌های اقتصادی مختلفی در حوزه صنایع چوب، مبل و منبت و چرم دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله مبل و منبت، صنایع چرم و سفال بیش از 30 رشته برای تدریس در این دانشکده درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ د

مذاکرات کشاورزی در غنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.