دروغی کوچک حادثه بزرگی را در زندگی زوج هندی رقم زد

پلیس ایالت مهاراشترای هند به دروغ بودن ادعای یک زوج پلیس در صعود به اورست پی برد و آنها را از کار اخراج کرد.

دروغ کوچک حادثه بزرگی را در زندگی زوج هندی آفریدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛یک زوج هندی به نام‌های داینش و تاراکشواری راتود سال گذشته ادعا کرده بودند که به ارتفاع ۸۸۵۰ متری قله اورست  صعود کرده اند.سازمان گردشگری نپال نیز که در ابتدا ادعای این دو نفر را تایید کرده بود هنگامی که با اعتراض گسترده دیگر کوهنوردان مواجه شد ،تحقیقات خود را آغاز کرد.

پلیس مهاراشترا اعلام کرد که پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد این زوج در عکسهای خود از فتوشاپ استفاده کرده اند و ادعای آنان بر اساس این عکس ها، جعلی است.

مقامات نپال نیز اعلام کردند این زوج تا ده سال حق کوهنوردی در این منطقه را نخواهند داشت.
این زوج گفته اند که تصاویرشان واقعی است اما یک کوهنورد از شهر بنگلور جنوبی می گوید  عکس های ارائه شده توسط این زوج برای اثبات صعود، در واقع متعلق به وی بوده است.

تفاوت زمانی میان مکانهایی که این زوج هندی برای آخرین بار در حال صعود دیده شدند با زمانی که آنها ادعا می کنند به ارتفاع مورد نظر رسیده اند عامل دیگر شک کوهنوردان به آنها بود. متخصصان می گویند امکان رسیدن در این مدت به این ارتفاع امکان پذیر نیست.

در فصل بهار سال گذشته بیش از ۴۵۰ نفر از جمله ۲۵۰ خارجی از اورست صعود کرده اند. حضور کوهنوردان، منبع اصلی درآمد کشور فقیر نپال است.

 

انتهای پیام/

 دروغی که منجر به اخراج زوج هندی شد

برچسب ها: هند ، اورست ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.