همدان؛

نام نویسی 83 درصد دانش آموزان از طریق سامانه سناد

تاکنون 83 درصد ثبت نام های مدارس استان از طریق سامانه ی سناد انجام شده است.

نام نویسی 83 درصد دانش آموزان از طریق سامانه سنادبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ خزایی مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با بیان اینکه تا پایان مرداد بقیه نام نویسی ها هم انجام می شود گفت : استقرار پایه ی یازدهم را هم امسال در استان خواهیم داشت. او درباره ی دریافت شهریه در مدارس نیز گفت : مدارس عادی در دوره ی ابتدایی پول کتاب و بیمه و در دوره های بعدی فقط پول بیمه را دریافت می کنند و خارج از این چهارچوب مجوزی برای دریافت وجه ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد : در زمینه ی عدالت آموزشی زمینه ی تحصیل برای آحاد جامعه در حد قابل قبول با همکاری مردمی فراهم شده و 99 درصد دانش آموزان ابتدایی از امکان تحصیل برخوردارند و در دو سال گذشته با هماهنگی استان های جنوبی امکان تحصیل برای 800 دانش آموز عشایر را اضافه کرده ایم.

خزایی افزود : در زمینه ی توسعه ی مشارکت مردمی در قالب مدارس غیر دولتی و نقش آفرینی مردمی رشد دو درصدی در استان داشته ایم. او خاطرنشان کرد : در زمینه ی طرح ارتقای مدیریت آموزشگاهی20 درصد مدارس معادل 200 مدرسه زیرپوشش این طرح قرار گرفتند و از90 مدرسه ی ممتاز کشوری 8 مدرسه از استان همدان بودند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تمرکز زدایی در آموزش و پرورش نیز گفت : اختیارات در زمینه های مختلف از جمله صدور مجوز تاسیس مدارس غیر دولتی و مراکز علمی آزاد و رسیدگی به پرونده های خاص و ساماندهی نیروی انسانی به استان واگذار شده است.

خزایی در مورد آخرین آمار اسکان مسافران تابستان امسال در استان نیز گفت : این اداره کل 70 هزار و 433 نفر معادل 19 هزارخانواده را پذیرش کرده است و در ایام نوروز هم 125 هزار مورد پذیرش داشتیم .

وی در مورد تجهیز ساختمان ناحیه ی دو آموزش و پرورش هم افزود : 300 میلون تومان از کمک خیرین فراهم شده و یک میلیارد تومن هم از اعتبارات استانی پیش بینی شده و امیدواریم تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/ش.و

 ثبت نام 83 درصدی در مدارس استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نرگس نصیرلو
۱۷:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
کارنامه