رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر از پرسپولیس و استقلال تعهد گرفت

باشگاه های استقلال و پرسپولیس بابت بدهی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، به کمیته مسابقات لیگ برتر تعهد پرداخت دادند.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ فهرست بدهی های استقلال و پرسپولیس بارها منتشر شد اما در  ریز این بدهی ها مبلغ 11 میلیارد آن متعلق به کمیاته انضباطی فدراسیون فوتبال است.

سعید فتاحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیان کرد: هر ساله AFC اعلام می کند مجوز حرفه ای برای تیم هایی صادر می شود که تراز منفی و بدهی نداشته باشند.بر این اساس تیم های لیگ برتری باید بدهی های مالی خود را تسویه کنند تا پروانه حرفه ای را دریافت کنند.


او ادامه داد: در سال های گذشته AFC بحث بدهی ها را در صدور مجوز حرفه ای اجرا نمی کرد اما امسال قصد دارد که این موضوع را پیگیری کند و قوانین سخت تری برای مجوز حرفه ای در نظر گرفته است.


فتاحی عنوان کرد: باشگاه های استقلال و پرسپولیس بدهی های زیادی دارند و تراز مالی شان پایین است بر این اساس این دو باشگاه باید بدهی های خود را پرداخت کنند تا در آینده با مشکلات مواجه نشوند.طبق آمار باشگاه استقلال 6 میلیارد بدهی به کمیته انضباطی دارد و باشگاه پرسپولیس نیز 5 میلیارد به این کمیته بدهکار است.


او بیان کرد: ما در ابتدای لیگ مانع ثبت قرارداد بازیکنان جدید سرخ آبی ها شدیم و آنها تضمین دادند که بدهی شان را پرداخت کنند.باشگاه هایی که مجوز حرفه ای دریافت نکنند قادر به شرکت در لیگ قهرمانان آسیا نیستند.


رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: مجوز حرفه ای برای تیم هایی صادر می شود که تراز مالی مثبت داشته باشند و تیم های بدهکار تا 9 شهریور فرصت دارند بدهی خود را تسویه کنند در غیر این صورت از حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا جلوگیری می شود.


فتاحی در ادامه عنوان کرد: تیم نفت تهران بدهی خارجی ندارد اما به بازیکنان تیم خود بدهکار است و باید این بدهی را تسویه حساب کند.مسئولان نفت تهران با پرداخت بخشی از بدهی ها مجوز حضور در لیگ برتر را بدست آورده است.


رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر درباره وضعیت باشگاه راه آهن بیان کرد: این تیم به علت پرداخت نکردن بخشی از مطالبات خود نتوانست از بازیکنان جدید استفاده کند به همین دلیل این تیم با 10 بازیکن سابق خود به مصاف حریفش رفت.


فتاحی در پایان درباره وضعیت ورزشگاه عضدی رشت خاطر نشان کرد: مسئولان هیئت فوتبال استان گیلان قول دادند که مشکلات ورزشگاه را حل کنند و آن را برای ادامه رقابت های لیگ برتر آماده کنند.


انتهای پیام/


شرکت در لیگ قهرمانان آسیا منوط به دریافت پروانه حرفه ای است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار