اسرار نظامی آمریکا در توییت ترامپ برملا شد!+ سند

«دونالد ترامپ» به اشتباه بخشی از اطلاعات محرمانه نظامی آمریکا را در توییت خود فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، بخشی از گزارش شبکه خبری فاکس نیوز را در توییتر بازنشر کرد که در آن ادعا می‌شود ماهواره‌های آمریکایی، موشک‌های ضد کشتی کره شمالی را بر روی قایق‌های ویژه حمل موشک ردیابی کرده‌اند. به این ترتیب نحوه رصد کردن تحرکات کره شمالی از سوی آمریکا فاش شد. این موضوع سوالاتی را درمورد اظهارات اخیر «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، بوجود آورده است که گفته بود بخشی از اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده نظامی آمریکا فاش شده است.

نیکی هیلی گفته بود: من نمی‌توانم راجع به هیچ موضوعی که طبقه‌بندی شده است صحبتی کنم و اگر این مطالب در یک روزنامه داخلی منتشر شده باشد، واقعا مایه تاسف است. انتشار چنین مطالبی در رسانه‌ها واقعا برای کشور خطرناک است.

اسرار نظامی آمریکا در توییت ترامپ برملا شد+ عکس

اما فقط چند ساعت از سخنان نیکی هیلی گذشته بود که ترامپ مطلب منتشر شده از سوی فاکس نیوز را بازنشر کرد. در این توییت بخش‌هایی از اطلاعات نظامی طبقه‌بندی شده آمریکا وجود داشت.

«تد لیو»، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا، در این باره گفت: اگر مطلبی محرمانه از سوی یک رسانه منتشر شود، رئیس جمهور نباید به صرف اینکه رئیس جمهور و دارای قدرت است، آن را در توییت خود مورد استفاده قرار دهد.

جدیدترین نظرسنجی سی‌ان‌ان نشان می‌دهد 52 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند توییت‌های ترامپ در مسیر درست بیان دیدگاه رئیس جمهور درباره موضوعات مهم قرار ندارد. 72 درصد هم معتقدند توییت‌های او پیام درستی به دیگر سران سیاسی جهان القا نمی‌کند.

 

انتهای پیام/

 

افشای اطلاعات نظامی آمریکا از سوی ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار