تبریز؛

برگزاری سومین جشنواره ملی کباب درشهرستان بناب

فرماندار شهرستان بناب از برگزاری سومین جشنواره ملی «کباب بناب» و امادگی کامل این شهر برای برگزاری باشکوه آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ولی الله فرج اللهی فرماندار شهرستان بناب در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره ملی با اشاره به اینکه کباب بناب جایگاه خود را در کشور یافته است، اظهارکرد: اتحادیه کباب پزان و مسئولان برگزاری جشنواره ملی کباب بناب باید بر بالا بردن کیفیت کباب عرضه شده اهتمام کنند.

وی با اشاره به فعالیت 220 واحد کباب پزی در سطح شهرستان بناب، اظهار کرد: توسعه این شغل نه تنها در سطح شهرستان بلکه در سطح کشور در خصوص ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد و تلاشگران در این عرصه باید به عنوان سفیران گردشگری بناب در عرصه معرفی و شناخت این غذای سنتی گام بردارند.

فرج اللهی با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان به جایگاه بناب در برنامه های مربوط به تبریز 2018، اظهار کرد: از آنجایی که در تبریز 2018 حضور مسافران و مهمانان در محور جنوب استان برنامه ریزی شده است لذا بحث کباب بناب می تواند نقش عمده ای در جذب گردشگر و مسافران داشته باشد.

وی رویکرد شهرستان در برگزاری سومین جشنواره ملی کباب بناب را توجه به امکانات و ظرفیت بخش خصوصی دانست و گفت: پخت و عرضه کباب بناب در جشنواره سوم 100 درصد با بخش خصوصی است و در کنار برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی است تا سوغات و صنایع دستی تولیدی شهرستان نیز در قالب نمایشگاهی به هموطنان عرضه شود.

فرج اللهی  افزود: مخالف این نیستیم که تولیدات سایر شهرها در این نمایشگاه عرضه شود، اما اولویت با سوغات و تولیدات صنایع دستی شهرستان خواهد بود و رویکرد نمایشگاه صرفاً در قالب صنایع دستی و تولیدات محلی است.

وی ضمن درخواست از شورای اسلامی شهر و شهرداری برای ایجاد زیرساخت های لازم در محل برگزاری جشنواره، از بخش خصوصی نیز خواست مقدمات لازم برای برپایی این نمایشگاه را فراهم آورند.

فرج اللهی با بیان اینکه با عرضه کباب به صورت رایگان در جشنواره ملی کباب بناب مخالفم؛ یادآور شد: این کار به جز اینکه سوءتفاهم به وجود می آورد، مشکلات دیگری نیز به دنبال دارد، از این رو افرادی که می خواهند در این ارتباط همکاری کنند در ارائه گوشت و پخت کباب برای مشتریان تخفیف دهند.

شهردار بناب نیز در این جلسه با اشاره به استقبال گرم مردم استان های مختلف کشور از این جشنواره، گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی های صورت گرفته نقش خود را برای معرفی این جشنواره ایفا کرده است.

نادر داوودی با تأکید بر ضرورت برطرف کردن نواقصات دو دوره قبلی جشنواره، افزود: برگزاری برنامه های متنوع هنری، تئاتر و موسیقی در کنار برگزاری این جشنواره از خواسته ها و مطالبات اصلی مردم است و اگر اجرای برنامه های مختلف هنری و سایر برنامه های جنبی در کنار برگزاری جشنواره پیش بینی نشود، قطعاً در پایین آوردن کیفیت این جشنواره تأثیرگذار خواهد بود.

وی، از آماده کردن زیرساخت های لازم در محل برگزاری جشنواره خبر داد و افزود: حجم گسترده استقبال کنندگان از این جشنواره باعث شده بود که بحث ترافیکی ش بیاید، لذا اگر می خواهیم جشنواره ای در این سطح برگزار کنیم باید آمادگی خود را نیز برای اینگونه مسائل بالا ببریم.

داوودی اظهار کرد: برگزاری برنامه های هنری در کنار جشنواره به عنوان نمک جشنواره محسوب می شود و می توان خیلی از مطالب و مسائل اجتماعی را در قالب هنر تئاتر و موسیقی به مردم ارائه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای هرگونه برنامه های فرهنگی و هنری نیاز به مجوزهای لازم از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، گفت: انتظار می رود مسئولان و عوامل برگزاری جشنواره ملی کباب اخذ مجوزهای لازم را به دقیقه نود نسپارند و از حالا به فکر دریافت مجوزهای لازم باشند.

حبیب صدقی افزود: برگزاری این جلسه به ریاست نماینده عالی دولت در شهرستان بوده و مصوبات آن نیز لازم الاجراست؛ از این رو مسئولان و دست اندرکاران امر دقت کنند صورتجلسه این نشست دقیق تر نوشته شده و مسئولیت ها نیز مشخص شوند. چرا که گاهاً حین اجرا و برگزاری جشنواره مسائلی پیش می آید که آن موقع دنبال مجوز می گردیم.

سومین جشنواره ملی کباب بناب طی روزهای 17 الی 19 شهریورماه سال جاری به مدت سه روز در محل پارک ملت شهرستان بناب برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش

تأکید بر ضرورت توجه مسئولان به جایگاه بناب در برنامه های مربوط به تبریز 2018

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.