فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به تعامل نزدیک رسانه ها و مطبوعات با پلیس برای فرهنگ سازی در سطح جامعه گفت: رسانه ها نقش برجسته ای در ایجاد احساس امنیت در بین آحاد جامعه ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرهنگ رضا اصلانی فر فرمانده انتظامی مراغه در جمع خبرنگاران مراغه گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در راهنمایی و هدایت مردم از طریق فرهنگ سازی و آگاهسازی نقش تعیین کننده ای دارند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و ارتباطی موجود در رسانه ها، خبرنگاران تعامل سازنده و مشارکت پایداری با نیروی انتظامی و رویکرد جامعه محور پلیس دارند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران همانند پلیس چشمان بیدار جامعه برای ایجاد محیطی امن و توام با آرامش و امنیت برای آحاد جامعه بوده و توانسته اند تلاش های نیروی انتظامی را در سخت ترین و خطیرترین موقعیت ها به تصویر بکشند.

اصلانی فر با اشاره به نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرائم در این شهرستان گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی و آگاهسازی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در این منطقه موفقیت های بسیاری کسب شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر استانی توسط نیروی انتظامی مراغه در بین شهرستان های آذربایجان شرقی افزود: کسب این رتبه به دلیل برخورداری از شاخص های مختلف از جمله فرهنگ سازی، پیشگیری از جرائم و میزان رضایتمندی شهروندان حاصل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات فرهنگی و اجتماعی و نیز بازدارنده ای که توسط پلیس در این شهرستان انجام شده است، شاهد افزایش کشفیات مواد مخدر، افزایش کشفیات سرقت و نیز کاهش میزان سرقت در این شهرستان در سه ماهه اول امسال هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون مراغه به عنوان امن ترین شهرستان و آذربایجان شرقی به عنوان امن ترین استان کشور به شمار می رود که در سایه مجاهدت ها و تلاش های نیروهای امنیتی حاصل شده است.

اصلانی فر با اشاره به اجرای طرح های مختلف امنیت اجتماعی در سطح شهرستان گفت: حضور فعال پلیس در آیین ها و مراسم های ملی و مذهبی، اماکن تفریحی و گردشگری و عمومی موجب ایجاد فضایی امن برای حضور آحاد شهروندان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی با اشاره به بکارگیری مشاوران روانشناس در کلانتری های این شهرستان برای کاهش آسیب های اجتماعی افزود: این طرح با حضور کارشناسان روانشناسی برای کاهش آسیب های ناشی از طلاق در بین زوج های جوان در حال انجام بوده که کاهش 100 موردی طلاق در طول یک سال گذشته را می توان از آثار مثبت این گونه طرح ها عنوان کرد.

در این نشست از اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان نیز تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ش

تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.