صحرایی:

مقاومت اسلامی جان تازه‌ای به ادبیات دفاع مقدس داده است

اکبر صحرایی گفت: مقاومت 33 روزه لبنان در برابر رژیم صهیونیستی، دفاع مقدس را بار دیگر زنده کرد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مقاومت اسلامی جان تازه‌ایی به ادبیات دفاع مقدس داده استاکبر صحرایی با بیان این که مقاومت اسلامی در واقع در امتداد دفاع مقدس شکل گرفته است، اظهار کرد: مقاومت لبنان و فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، همان مقاومتی است که در جنگ تحمیلی شاهدش بودیم. ظهور داعش در منطقه و مقاومت در برابر آن نیز اثبات کرد که مفهوم مقاومت همچنان زنده و راهگشا است و می‌توان با تکیه بر این مفهوم در مقابل دشمنان پیروز شد.

وی ادامه داد: مقاومت 33 روزه لبنان در برابر رژیم صهیونیستی، دفاع مقدس را بار دیگر زنده کرد و اتفاقات اخیر همچون آزادسازی موصل نیز در همین راستا بود. همان افرادی که در دوران دفاع مقدس درخشیدند، در میدان های مقاومت منطقه نیز خود را نشان دادند.

صحرایی همچنین تصریح کرد: گاهی که در حال نگارش آثاری در حوزه دفاع مقدس هستم، با خود فکر می کنم آیا هنوز لزومی برای پرداختن به این موضوعات وجود دارد یا خیر و با دیدن این اتفاقات به صرافت می افتم که باید این راه را ادامه داد. امروز الگوی جوانانمان امثال سردار قاسم سلیمانی شده اند و نشان دهنده اهمیت مقاومت است.

نویسنده کتاب «حافظ هفت» با بیان این که دفاع مقدس ایران الگویی برای مقاومت امروز شده است، عنوان کرد: حوزه مقاومت جدید در منطقه، همچنین جان تازه ای به ادبیات دفاع مقدس کشورمان داده و خود من هم، در حال نگارش اثری در رابطه با مدافعان حرم هستم.

وی اظهار داشت: در بد بودن جنگ ، شک و تردیدی نیست و اگر کسی بگوید جنگ خوب است، به لحاظ فکری مشکل دارد. اما باید دید تنها با محکوم کردن جنگ، آیا جنگی هم اتفاق می‌افتد یا خیر. برای جلوگیری از جنگ، باید جنگید و نام آن را مقاومت گذاشته‌ایم. در واقع این که چگونه با جنگ برخورد کنیم مهم است. به طور مثال اگر مقاومت نبود، شاید داعش امروز پیشروی می‌کرد و به مرزهای ایران و داخل کشور می رسید.

گفتنی است؛ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز23  مرداد ماه سالگرد پیروزی و مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است.

 

انتهای پیام/

 

چهره مقاومت اسلامی در ادبیات ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار