روزنامه چینی: اگر کره شمالی به آمریکا حمله کند، پکن باید بی‌طرف بماند

روزنامه چینی گلوبال تایمز نوشت اگر پیونگ‌یانگ به آمریکا حمله کرد، چین باید بی‌طرف بماند ولی اگر حمله‌ای از سوی واشنگتن به کره شمالی صورت گرفت، پکن باید مداخله کند.

روزنامه چینی: اگر کره شمالی به آمریکا حمله کند، پکن باید بی‌طرف بماندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، روزنامه دولتی «گلوبال تایمز»، وابسته به حزب کمونیست چین در مقاله‌ای نوشت که در صورتی که با پرتاب موشک کره شمالی به سوی مناطق تحت حاکمیت آمریکا، بین دو طرف جنگی آغاز شود، چین باید در این جنگ بی‌طرف بماند.

در این مقاله آمده است که هم آمریکا و هم کره شمالی لفاظی‌های تهدیدآمیز علیه یکدیگر را شدت بخشیده‌اند و در حالیکه وزارت دفاع آمریکا طرح‌هایی را برای حملات پیشگیرانه علیه مراکز موشکی کره شمالی تهیه کرده، کره شمالی هم گفته است طرحی را تا اواسط ماه جاری تکمیل می‌کند که شامل پرتاب چهار موشک میان‌برد به هدف‌هایی در ۴۰-۳۰ کیلومتری جزیره گوآم است.

این روزنامه نوشته است چین با قدرت در برابر هریک از طرف‌ها که در نظر داشته باشد وضع کنونی منطقه در ارتباط با منافع چین را تغییر دهد مقاومت خواهد کرد.

در ادامه این مقاله آمده است: «دولت چین باید کاملا تصریح کند که اگر کره شمالی به پرتاب موشک مبادرت ورزد به نحوی که خاک آمریکا را مورد تهدید قرار دهد و آمریکا این اقدام را تلافی کند، جمهوری خلق چین در این میان بی‌طرف خواهد ماند. (اما) اگر آمریکا و کره جنوبی حملاتی را به منظور تلاش برای سرنگونی رژیم کره شمالی با هدف تغییر شرایط سیاسی شبه‌جزیره کره صورت دهند، چین از چنین اقدامی ممانعت خواهد کرد.» 

این مقاله  پس از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، منتشر شد که گفت شاید تهدید قبلی او که از «آتش و خشم» علیه کره شمالی سخن گفته بود به اندازه کافی موثر نبوده است. ترامپ اظهار داشت که برخورد دولت‌های قبلی آمریکا با تلاش موشکی و اتمی کره شمالی به اندازه کافی سختگیرانه نبوده و او مصمم از منافع مردم آمریکا و متحدان این کشور دفاع کند.

انتهای پیام/

روزنامه چینی خواستار بی‌طرفی پکن در صورت حمله کره شمالی به آمریکا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار